تشریح برنامه‌های جدید موسسه قرآن و عترت اهل بیت (ع) شهرکرد
کد خبر: 3720390
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
قائدی بیان کرد:

تشریح برنامه‌های جدید موسسه قرآن و عترت اهل بیت (ع) شهرکرد

گروه فعالیت های قرآنی- مدیر موسسه قرآن و عترت اهل بیت (ع) شهرکرد وابسته به موسسه فرهنگی خدماتی ثامن الائمه(ع)، جدیدترین برنامه ها و موفقیت‌های این موسسه را تشریح کرد.

تشریح برنامه‌های جدید موسسه قرآن و عترت اهل بیت (ع) شهرکرد

رؤیا قائدی، مدیر موسسه قرآن و عترت اهل بیت (ع) در گفت و گو با ایکنا از چهارمحال وبختیاری گفت: موسسه فرهنگی قرآنی اهل بیت (ع) حدود 18 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و توانسته قرآن‌آموزان بسیار زیادی را جذب کند.
وی افزود: تاکنون هزاران نفر از امکانات این موسسه استفاده کرده‌اند که موفقیت‌های بسیاری توسط قرآن‌آموزان و اساتید مرکز کسب شده است.
قائدی گفت: در حال حاضر پنج مدرسه قرآنی در ناحیه یک و دو در سطح شهر وجود دارد که این مدارس با رویکرد قرآنی فعالیت می‌کنند و هر دانش آموزی دارای شناسنامه دینی است.
وی ادامه داد: شناسنامه دینی برای کلاس های اول تا ششم وجود دارد که این خود نوعی وجه تمایز با مدارس دیگر و خدمات ارائه شده توسط آموزش و پرورش است.
قائدی گفت: جشنواره قرآنی کودک و نوجوان با همکاری دارالقرآن کریم استان برگزار شد که حدود دو هزار نفر جذب این جشنواره شدند و از این تعداد حدود 170 نفر حایز رتبه قبولی شدند و برای ایجاد انگیزه، و هدایت آنها به سمت و سوی قرآن و تشویق و ترغیب دانش آموزان، جوایزی به تمامی آنها داده شد.
مدیر موسسه اهل بیت تاکید کرد: یکی از موفقیت های این موسسه که برای نخستین بار در استان برگزار شد، طرح رحله بود که حدود 60 نفر از گروه سنی 14 تا 22 سال در 53 روز حافظ چهار جز از قرآن شدند.
وی بیان کرد: این موسسه تلاش می کند به گونه ای قرآن را به بچه ها آموزش دهد که علاقه و انس خاصی نسبت به قرآن و فعالیت های قرآنی پیدا کنند و خوشبختانه استقبال از این فعالیت ها مطلوب بوده است.
وی از برگزاری مسابقه حفظ سوره واقعه برای گروه سنی هشت تا 18 سال توسط موسسه متبوع خود خبر داد و یادآور شد: علاوه بر این برنامه، برگزاری تربیت مربی تجوید قرآن کریم از دیگر برنامه های تابستان سال جاری است که شرایط تربیت مربی تجوید قرآن کریم، شرکت در آزمون ورودی است که بعد از قبولی می توانند وارد کلاس های موسسه شوند.
قائدی با اشاره به اخذ مجوز و فعالیت مدارس قرآنی وابسته به موسسه فرهنگی خدماتی ثامن در شهرکرد، یادآور شد مدارس وابسته به این موسسه پذیرای تمامی گروه های سنی و اقشارمختلف مردم است که می توانند از خدمات و امکانات آن استفاده کنند.

captcha