اشکذر در دو شاخص کتابخانه‌ای در استان یزد پیشتاز است
کد خبر: 3720411
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷

اشکذر در دو شاخص کتابخانه‌ای در استان یزد پیشتاز است

گروه معارف- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: شهرستان اشکذر در دو شاخص امانت و تعداد کتاب نسبت به جمعیت، مقام نخست استان را دارد.

اشکذر در دو شاخص کتابخانه‌ای در استان یزد پیشتاز است

به گزارش ایکنا از یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد روز گذشته در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر با اشاره به پیشتازی شهرستان اشکذر در دو شاخص کتابخانه‌ای در سطح استان اظهار کرد: اشکذر، از نظر میزان امانت کتاب جایگاه نخست استان را دارد و این امر نشان دهنده استفاده بهینه اعضا از منابع کتابخانه‌ها در این شهرستان است.

وی افزود: با وجود اینکه اشکذر در دو شاخصه امانت و تعداد کتاب نسبت به جمعیت، مقام نخست استان را دارد، ولی در سایر شاخص‌ها و به خصوص میزان عضویت باید وضعیت شهرستان بهبود یابد.

دوست فاطمی‌ها با بیان اینکه تنها منابع درآمدی نهاد کتابخانه‌ها، سهم نیم‌درصد شهرداری و بودجه‌های تملک و دارایی است، ابراز امیدواری کرد: با مساعدت شهرداری اشکذر، بدهی‌های نیم‌درصد سال 96 و سهم سال 97 کتابخانه‌ها به موقع پرداخت شود.

وی همچنین خواستار توجه ویژه فرمانداری اشکذر برای ارتقای یودجه تملک و دارایی کتابخانه‌ها در سال جاری شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در بخش دیگری از سخنان خود به نامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ابلاغیه نهاد کتابخانه‌های عمومی برای راه‌اندازی کتابخانه در همه شهرهای فاقد این مرکز مهم فرهنگی، گفت: تنها شهر فاقد کتابخانه در استان یزد، خضرآباد از توابع شهرستان اشکذر است که خوشبختانه با مساعدت و همراهی شهرداری خضرآباد، مقرر شد ساختمان مناسب و مجهزی به این امر اختصاص یابد تا بدین‌ترتیب 100 درصد شهرهای استان یزد واجد کتابخانه باشند.

دوست فاطمی‌ها همچنین خواستار حل مشکل زمین موقوفه کتابخانه عمومی امام رضا(ع) اشکذر با مساعدت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و ادامه روند عادی کار این کتابخانه در شهر اشکذر شد.

حامد عطارها، معاون اداره کل کتابخانه‌های استان و ولی‌الله حفیظی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اشکذر نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های استان و شهرستان و فعالیت‌های صورت گرفته در کتابخانه‌های اشکذر طی سال 96 ارائه کردند.

مهدیه‌سادات حسینی مطلق، کارشناس فرهنگی و مطالعه مفید اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در بخش دیگری از این جلسه به تشریح روند اجرایی «هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی» پرداخت و گفت: در این دوره از جشنواره 7 کتاب ویژه رده‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال معرفی شده است که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان و سایت نهاد کتابخانه‌های عمومی، نسخه مکتوب و الکترونیک این کتاب‌‌ها را دریافت و در جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: مهلت شرکت در این جشنواره تا پایان تیرماه 97 اعلام شده است و در مراسم اختتامیه این جشنواره که در شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود، از نفرات و خانواده‌های برتر شرکت‌کننده تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام

captcha