همراهی با اعمال شب‎های قدر در اپلیکیشن‎های تلفن همراه + دانلود
کد خبر: 3720526
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

همراهی با اعمال شب‎های قدر در اپلیکیشن‎های تلفن همراه + دانلود

گروه فناوری اطلاعات ــ اگر به خواندن دعا‎ها و اعمال شب قدر علاقه دارید، کافیست یک اپلیکیشن مناسب را بر روی تلفن همراهتان نصب کرده و بدون هیچ دردسری، با دیگران همراه شوید.

به گزارش ایکنا؛ شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است که خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است. در دین اسلام، به شب پیش از روز ۱۹ یا ۲۱ یا ۲۳ یا در برخی روایات ۲۷ ماه رمضان، شب قدر می‌گویند که در این شب، سه رویداد مهم نزول قرآن، نوشتن تقدیر یک سال انسان‌ها، ضربت خوردن حضرت علی(ع) در روز نوزدهم و شهید شدن ایشان در بیست و یکم ماه رمضان رخ داده است.
 
در این روز‌ها و شب‎ها، خواندن دعای شب‌های قدر به دلیل نوشتن تقدیر انسان برای یک سال و همچنین برتری این شب نسبت به هزار ماه فضیلت‌های زیادی دارد؛ حال اگر شما نیز به خواندن دعای‎ها و اعمال شب قدر علاقه دارید، کافیست یک اپلیکیشن مناسب را بر روی تلفن همراهتان نصب کرده و بدون هیچ دردسری، با دیگران همراه شوید.
 
در ادامه اپلیکیشن «شب‌های قدر» و «اعمال و دعا‌های شب قدر» را که از برنامه‎های کاربردی و مفید برای این شب‎هاست برای شما معرفی خواهیم کرد.
 
اپلیکیشن «شب‌های قدر» به چند قسمت اصلی شامل ادعیه و سوره‌ها، اعمال مشترک، اعمال هر شب، ذکرشمار و حکمت و فضیلت شب‌ها تقسیم شده است. با ورود به هر دعا یا سوره، متن کامل دعا همراه با امکان تغییر سایز نوشته‌ها، ارائه شده است. علاوه بر این می‌توانید پس زمینه نوشته‌ها را برای مطالعه در شب، تیره کنید. در قسمت‌هایی نیز که به بیان اعمال هر شب و حکمت و فضیلت شب‌های قدر می‌پردازند، اطلاعات کامل، به کاربر داده شده است.
 
متن‌های ارائه شده بسیار بلند هستند و طراحی برنامه نیز یکنواخت است. با توجه به اینکه نمی‌توان در متون تغییری ایجاد کرده و تنوعی به آن‌ها داد، بد نیست اپلیکیشن با تغییر در روند طراحی یا انتخاب پس‌زمینه‌های مناسب، از یکنواختی برنامه بکاهد.
 
در واقع این برنامه مانند یک کتاب است و واقعا کامل و جامع است، در صورتی که باید به آن به چشم اپلیکیشنی نگاه کرد که قرار است کاربران را به خود جذب کند. به غیر از این موارد، طراحی منوی اصلی و سایر منو‌های برنامه و استفاده از رنگ یکنواخت قهوه‌ای، کسل کننده است و اگر تنوعی نیز در طراحی این قسمت‌ها ایجاد شود، بد نیست.
 
https://s.cafebazaar.ir/1/upload/screenshot/ir.goldencloud.shabhayeghadr5.jpg
 
برنامه به کاربر اجازه تغییر سایز نوشته‌ها را می‌دهد، اما نمی‌توان فونت را تغییر داد. علاوه بر این، متون فارسی و عربی در اپلیکیشن به صورت یکپارچه و پشت سر هم آمده‌اند، معمولا در برنامه‌های مشابه، اپلیکیشن به کاربر اجازه می‌دهد تا فونت فارسی و عربی را به صورت جداگانه تغییر دهد و به طراح این برنامه پیشنهاد می‌کنیم که مخصوصا برای سوره‌ها و دعاها، چنین قابلیتی را نیز به برنامه خود اضافه کند.
 
در کل نقاط قوت این برنامه را می‎توان در دسترسی به مجموعه‌ای کامل از دعاها، سوره‌ها و اعمال ماه رمضان و شب‌های قدر، امکان تغییر سایز نوشته‌ها و امکان انتخاب پس‌زمینه تیره برای مطالعه در شب دانست. نقاط ضعف این برنامه هم در یکنواختی طراحی و متون و عدم امکان تغییر فونت و نوشته‌ها خلاصه می‎شود.
 
اپلیکیشن بعدی «اعمال و دعا‌های شب قدر» است که در این برنامه سعی کردیم تمام دعا‌های مورد نیاز برای شب‌های قدر را به همراه صوت داشته باشیم؛ در ضمن تمام اعمال شب قدر نیز به طور کامل در این برنامه بیان شده است و همچنین فضیلت‎های شب قدر در آن آمده است.
 
https://s.cafebazaar.ir/1/upload/screenshot/com.Saba.android.app.ghadr0.jpg
 
شما می‎توانید برای دریافت اپلیکیشن «شب‌های قدر» اینجا و دریافت برنامه «اعمال و دعا‌های شب قدر» اینجا را کلیک کنید.
انتهای پیام
captcha