خیابان «پهلوان حسن» و حضور کم‎‌نظیر نوجوانان در جلسه قرآن + عکس
کد خبر: 3720562
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲
ایکنا از جلسه اصغر خانوردیلو گزارش می‌دهد؛

خیابان «پهلوان حسن» و حضور کم‎‌نظیر نوجوانان در جلسه قرآن + عکس

گروه جلسات و محافل ــ آنچه که جلسه قرآن اصغر خانوردیلو، قاری و مدرس توانای قرآن را زیبا کرده است، صرفاً پوشش سفید و نظم حاکم بر جلسه نیست، بلکه نوجوانان و جوانان پرنشاطی است که عاشقانه در کنار رحل قرآن نشسته‌اند.

حسینیه «قرقانیها» شاهد جلسه قرآنی متفاوت + عکس

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ جلسه قرآن اصغر خانوردیلو، قاری و مدرس قرآن، 13 خرداد 97 همزمان با شب 19 ماه مبارک رمضان در خیابان مولوی، خیابان وحدت اسلامی، خیابان شهید بهرام پهلوان حسن، حسینیه قرقانیهای مقیم تهران با حضور قرآن‌آموزان نوجوان و جوان برگزار شد.
در این جلسه، تمرکز اصلی خانوردیلو بر فهم معانی و نکات تدبری قرآن کریم است. بدین صورت که جزوه‌ای از آیات موضوعی قرآن کریم همراه با ترجمه میان اعضا توزیع شده و هرکس 300 آیه همراه با معنی و مفهوم حفظ می‌کند و پس از پرسش و پاسخ در جلسه، جوایزی همچون تبلت به فعالان در جلسه اهدا می‌شود.
مهمان این جلسه قرآن کریم، مسعود سیاح گرجی، قاری بین‌المللی کشورمان بود که قبل از تلاوت دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: بدون اغراق می‌توانم بگویم که امشب مهمان پرشورترین و بی‌بدیل‌ترین جلسه قرآن شهر تهران هستم. این جلسه برخلاف بسیاری از جلسات دیگر سطح شهر تهران متشکل از تعداد کثیری از نوجوانان و جوانان است. همچنین، نقطه متمایزکننده این جلسه، تاکید بر فهم معانی آیات و عملی کردن آیات در زندگی است. سیاح گرجی در پایان ضمن تشکر از زحمات خالصانه اصغر خانوردیلو به جهت 30 سال تدریس و جذب جوانان به راه قرآن کریم، به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.

جلسه قرآن
اصغر خانوردیلو، ۴۷ ساله متولد آوج قزوین، از شاگردان محمدحسین سبزعلی، علی سیاح‌گرجی، محمد تهرانی، عباس الله‌یاری است. بیشترین مسئله‌ای که در جلسه خانوردیلو به آن پرداخته می‌شود، مباحث تفسیری، اجتماعی و خانوادگی است. یکی از کارهای مهم اصغر خانوردیلو این است که جوانان با تیپ‌های مختلف را پای رحل قرآن جمع کرده است که در کمتر جلسه‌ای این تعداد از جوانان با این تنوع ظاهری دیده می‌شود.
خانوردیلو در پایان جلسه، ضمن بیان اینکه در متون روایی ما آمده است که کودک باید کار کودکانه انجام دهد و هرکس متناسب با سنش رفتار کند، گفت: از امام صادق(ع) روایت داریم که وای به حال کسی که لباسش از اعمالش بالاتر باشد. ما در این جلسه به جوانان می‌گوییم که بهترین لباس را بپوشید و موهایتان را بیارایید. در این مکان، حافظ کل قرآن نداریم اما مسلط به قرآن داریم. ما به بچه‌ها اکثراً می‌گوییم که مسلط به قرآن باشند. بهترین کاری که در جلسات کردیم این است که تفسیر آیات را آهسته و پیوسته و کاربردی تدریس می‌کنیم.
وی ضمن بیان اینکه در خیابان تختی نزدیک ۱۵ جلسه قرآن بود که همه تعطیل شده است و فقط ۲ جلسه باقی است، تصریح کرد: اگر بچه‌ها در خانواده‌ها خوب تربیت شدند، یک فرصت مناسبی برای اساتید قرآن فراهم می‌شود. این جمله را در تلویزیون نیز گفتم که محمدحسین طباطبایی با آن استعداد سرشارش، پدر مردم را درآورده؛ چرا که تا یک بچه، شش آیه قرآن حفظ می‌کند و به منزل می‌رود، مادرش بجای تشویق به او می‌گوید هنری نکرده‌ای، محمدحسین طباطبایی در شش سالگی کل قرآن را حفظ کرد. بنا نیست همه مثل طباطبایی شوند. اگر ما بچه‌ها را به سمت قرآن راهنمایی کنیم، خودش در مسیر می‌افتد. در این راه، نقش والدین بسیار موثر است. قدم اول را ما برمی‌داریم و قدم‌های بعد را خداوند متعال یاری می‌رساند.
در پایان یادآور می‌شود، جلسه قرآن دیگر اصغر خانوردیلو، قاری و مدرس قرآن، یکشنبه شب ها در منزل شهید طالب‌لو واقع در خیابان مولوی، خیابان تختی، بازار اسلامی، کوچه شهید باعاطفه‌پور، پلاک ۱۴ برگزار می‌شود.

گزارش از سیدعلی شاکری
انتهای پیام
captcha