شب قدر موجبات هدايت انسان به سوی خدا را فراهم می‌سازد
کد خبر: 3720597
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰

شب قدر موجبات هدايت انسان به سوی خدا را فراهم می‌سازد

گروه معارف: استاد حوزه و دانشگاه، از عزیز بودن شب قدر گفت و تاکید کرد: اين شب، عزيز است چرا که، موجبات هدايت انسان به سوی خدا را فراهم می‌سازد، هدف رسيدن به خداست و اين سفر الهی و لقاء خدا جز با قدم های معرفت ممکن نيست.

حجت‌الاسلام رحیم همزبان، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌‌و گو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: بالاترين عبادت در شب‌های قدر، طلب علم و يادگيری احکام خدا و اصول و فروع دين خدا است؛ زيرا علم به معارف الهی باعث می‌شود که انسان در عرصه‌های مختلف زندگی نلغزد. 

شب قدر موجبات هدايت انسان به سوی خدا را فراهم می‌سازد
وی، افزود: شب قدر شبى مبارک و فرخنده است، چون قرآن كه بهترین خیرات و بركات است، در این شب نازل شده است.
وی با استناد به آیه 3 سوره قدر خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: ما یک شب را به امت تو می‌دهیم که از این هزار ماه بنی امیه بهتر است و در این یک شب عبادت بیش از هزار ماه را در پرونده امتت ضبط می کنیم که جبران آن کمبود تربیت‌ ها و توفیقاتی که کم کم رخ می دهد، بشود.
حجت‌الاسلام همزبان با اشاره به فرموده حضرت محمد(ص) ادامه داد: پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند: شب قدر، سرور شبهاست.این استاد دانشگاه یادآور شد: شب قدر به این جهت "قدر" نامیده شده، که جمیع مقدرات بندگان در تمام سال در آن شب تعیین می‌شود.
این استاد حوزه و دانشگاه، افزود: بسياری از بزرگان دين توفيق خود را در بزرگ داشت اين شب‌ها می دانند، چنان که نگارش کتاب دعای با ارزشی مثل جواهر الکلام و الميزان در شب های مبارک قدر به پايان رسيده است.
حجت‌الاسلام همزبان از عزیز بودن شب قدر گفت و تاکید کرد: اين شب، عزيز است چرا که، موجبات هدايت انسان به سوی خدا را فراهم می‌سازد، هدف رسيدن به خداست و اين سفر الهی و لقاء خدا جز با قدم های معرفت ممکن نيست.

انتهای پیام

captcha