شب های قدر، بهترین فرصت توبه به درگاه الهی است
کد خبر: 3720609
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۱

شب های قدر، بهترین فرصت توبه به درگاه الهی است

گروه معارف - امام جمعه ارومیه با بیان اینکه شب های قدر بهترین فرصت برای توبه به درگاه الهی است، گفت: اگر از فرصت های معنوی شب قدر غفلت کنیم دیگر بخشوده شدن سخت خواهد شد.

شب های قدر، بهترین فرصت توبه به درگاه الهی است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیه در مراسم دومین شب قدر که در محل حسینیه اعظم هیات جوانان بنی هاشم ارومیه برگزار شد، بیان کرد: بهترین زمان برای دعا، ثلث آخر شب است چرا که در این ساعات درهای خاص رحمت خداوند به روی بندگان گشوده می شود.

وی افزود: ماه رمضان بهترین ماههای سال و در این ماه نیز شب قدر بهترین شب هاست و بزرگترین رستگاری و پیروزی در شب قدر این است که وقتی شب قدر به پایان میرسد خداوند به فرشتگانش امر میکند که بر گناهان بندگان خط عفو بکشند.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: در شب های پرفیض قدر باید به درگاه خداوند متعال توبه و استغفار کنیم چرا که از رحمت خداوند نباید غافل شد و درهای رحمت خداوند همواره به روی بندگان گشوده است.

وی با اشاره به اینکه شرط پذیرفته شدن توبه، تسلیم شدن بنده در برابر خداوند است، تصریح کرد: بنده باید در توبه اش ثابت قدم باشد و دیگر به سوی گناه بازنگردد چرا که اگر گناه چندین بار تکرار شود عذاب خداوند از راه خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: در شب های پرعظمت قدر باید خودمان را به درهای الهی رسانده و طلب عفو کنیم چرا که در این ماه مبارک، خوابیدن مانند عبادت و نفس کشیدن همچون تسبیح گفتن است و اگر در این ماه بنده بخشیده نشود دیگر بخشیده شدنش سخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه غفلت سراسر زندگی ما را فرا گرفته است، تاکید کرد: متاسفانه ما در غفلت زندگی می کنیم چرا که اگر در غفلت نباشیم هیچ گاه تا به این حد در گناه غرق نمی شویم و به همدیگر ظلم نمی کنیم.

امام جمعه ارومیه با تسلیت شهادت امام علی (ع) در خصوص شخصیت والای ایشان گفت: در طول تاریخ بشریت فردی همچون امام علی (ع) دیده نشده است و اولین شخصی است که نه تنها به پیامبر ایمان آورد بلکه سالها در کنار پیامبر حضور داشت و در راه اسلام قدم برداشت.

وی ادامه داد: امام علی (ع) خلیفه مسلمانان بود و تمام امکانات را در اختیار داشت ولی آنگونه که در روایات آمده است ایشان به قدری لباس هایش را وصله می زد که در نهایت به جای ایشان خیاط شرمگین می شد.

انتهای پیام

captcha