شب قدر؛ شب سبقت گرفتن در خیرات
کد خبر: 3720655
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

شب قدر؛ شب سبقت گرفتن در خیرات

گروه معارف - شب قدر شبی که بندگان در کسب خیرات الهی از یکدیگر سبقت گرفته و ملائکه الهی برای شنیدن ندای بندگان خداوند در عرش کبریایی به انتظار نشسته اند.

شب قدر؛ شب سبقت گرفتن در خیرات

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، شب قدر فرصتی برای نزدیک شدن آسمان و زمین تا دل های کویری بندگان از الطاف الهی ستاره باران گردیده و فرصت پرگشودن انسان در فضای نیایش و عبودیت درگاه الهی و شکوفایی رحمت بی پایان خداوند بر بندگان فراهم گردد.

شب قدر اوج پذیرایی بارگاه الهی در ماه مهمانی از بندگان بوده و خداوند بی صبرانه منتظر چشم پوشی از خطای بندگانش است.

در دومین شب قدر میان جوانه های الغوث الغوث که بر لب های توبه کننده ام نقش بسته، به یاد شعری افتادم:

با خودم میگفتم 
که چگونه خواهی بخشید
این شکننده توبه های مکرر را
و نومید میشدم

اما تو در جانم زمزمه کردی 
که کریمی
و با کریمان کارها دشوار نیست

در میانه مراسم دخترکی خردسال آرام آرام سیل اشکهای معصومانه اش بر روی دست های کوچکی که به سوی آسمان بلند کرده سرازیر می شود، خلوت معصومانه اش را در هم نشکسته و به مادرش که در کنار اوست نزدیک می شوم.
مادرش از علت اشک های معصومانه دخترکش می گوید: دخترم مریم چندماهی است با بیماری سختی درگیر بوده، به او گفته ام خداوند دعای کودکان را زودتر قبول می کند.

گریه مانع از ادامه سخنانش شده، خداوندا امشب با قرآنی بر سر تو را به چهارده نور پاک قسم داده تا هیچ مادری را در غم بیماری کودک دلبندش رها نکنی.

دختری جوان و ساکت در گوشه ای از مراسم توجهم را جلب می کند، پیش رفته و با وی همکلام می شوم.

لیلا دختری 22 ساله می گوید: انگار صدایم به عرش الهی نمی رسد، شنیده ام گناهان زیاد مانع استجابت دعا شده و در این شب های زیبای قدر فقط استغفار توانایی بخشش گناهان و استجابت دعاهایم را فراهم می کند.

لیلا می گوید: وسعت کرامت و بخشندگی خداوند آنقدر گسترده است که با کوچکترین استغفاری از بزرگترین گناه بندگانش نیز چشم پوشی می کند.

شب قدر شبی که خداوند مقدرات یکسال ما را می نگارد، اما سرنوشت بد یا خوب ما در طول سال میان دستان خودمان نهفته که به درگاه عبودیت متصل مانده یا از آن دور شویم.

به قلم آرزو نوروزی

انتهای پیام

 

captcha