روز قدس، روز امید و اتحاد مسلمانان بیدار در سایه مقاومت است
کد خبر: 3720752
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
بیانیه جهاددانشگاهی به‌مناسبت روز جهانی قدس؛

روز قدس، روز امید و اتحاد مسلمانان بیدار در سایه مقاومت است

گروه سیاست و اقتصاد- جهاددانشگاهی به مناسبت فرا رسیدن «روز جهانی قدس» بیانیه‌ای را صادر کرد.

روز قدس، روز امید و اتحاد مسلمانان بیدار در سایه مقاومت است

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، جهاددانشگاهی به مناسبت فرا رسیدن «روز جهانی قدس» بیانیه‌ای را صادر کرد.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

یَآ أَیُّهَا الَّذینَ ءَامَنُواْ إِن تَنصُرُواْ اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَ یُثَبّتْ أَقْدَامَکُمْ‏(آیه ۷ سوره مبارکه محمد«ص»)

فلسفه و محتوای «روز جهانی قدس» در بستر رمضان‌المبارک که موسم تمرین صبر و استقامت است، نویدبخش نصرت الهی است که آیاتِ محکماتِ قرآن مجید، آن را محصول پایداری، مقاومت و نهراسیدن از دشمن معرفی می‌نماید. سنت الهی، پیروزی ایمان و حق است و حق‌مداران و مجاهدان صبور و خداخواه، تحقق «وَ لَیَنصُرَنَّ اللهُ مَن یَنصُرُه» و نیز «انَّ اللّه مَعَ الصَّابرِینَ» را یقینا به نظاره می‌نشینند. با وجود گذشت سال‌ها از توطئه فرامنطقه‌ای اشغال کامل فلسطین و آوارگی یک ملت مظلوم، به یُمن تدبیر امام خمینی(ره) در تعیین روز جهانی قدس، همچنین استقامت، مبارزه و انتفاضه‌های مردم فلسطین همراه با حمایت‌های معنوی، سیاسی و اجتماعی ملت‌های آزاده دنیا، رژیم اشغالگر قدس تاکنون روی آرامش را به خود ندیده است و امروز صهیونیست‌های زمین‌گیر با سدِّ عظیم مقاومت بر سر راه دست‌اندازی‌هایشان به سایر سرزمین‌های منطقه مواجه هستند.

روز قدس، روز امید و اتحاد مسلمانان بیدار در سایه مقاومت و روز انذار غافلان و ساده‌لوحان و منحرفان از سراب مرگ‌آور سازش است. روز قدس روز همبستگی با ملت مظلوم فلسطین و روز منکوب کردن تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی است؛ آری! این یادگار بزرگ امام راحل(ره) است که نور امید را در دل‌های مستضعفان روشن می‌کند و لرزه بر اندام مستکبران می‌اندازد. خیزش دوباره ملت‌ها در این روز، آن‌هم در شرایطی که دامان ناپاک آمریکا و اسرائیل غاصب به ننگی دیگر آلوده شده و فلسطینیان معترض به انتقال سفارت شیطانی آمریکا به بیت‌المقدس را به خاک و خون کشیده‌اند، موجی سهمگین و ظلم‌ستیزانه را بر سر جشن‌های این روزهای صهیونیست‌ها آوار خواهد کرد. گشایش سفارت آمریکا در بیت‌المقدس بر خلاف قوانین بین‌المللی که نخست‌وزیر رژیم کودک‌کش صهیونیستی از آن به‌عنوان «یک اتفاق تاریخی» یاد می‌کند حقیقتی بس رعب‌انگیز برای جبهه باطل در بطن خود دارد و آتش خشم فلسطینیان و همه مسلمانان جهان را بیش از پیش شعله‌ور خواهد کرد.

امسال نیز مردم مؤمن و روزه‌دار در روز حیات اسلام در سراسر کشور، هم‌صدا با مسلمانان و آزادگان عالم حمایت خود را از آرمان فلسطین و رهایی قدس شریف اعلام خواهند کرد. جهادگران جهاددانشگاهی همگام با مردم ایران، ضمن گرامی‌داشت یاد شهدای فلسطین و مقاومت، اعلام می‌کنند که روز جمعه، ۱۸ خرداد باصلابت در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت نموده و به پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین و مقاومت اسلامی فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر خواهند داد.

جهاددانشگاهی ۱۶ خرداد ۹۷

انتهای پیام

captcha