موجیم که آسودگی ما عدم ماست/ صبرمان حدی دارد؛ آمریکا سر به سر ایران نگذارد
کد خبر: 3720892
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
گزارش ایکنا از راهپیمایی روز قدس در مشهد؛

موجیم که آسودگی ما عدم ماست/ صبرمان حدی دارد؛ آمریکا سر به سر ایران نگذارد

گروه سیاست و اقتصاد- سال‌هاست اخبار جنایت و ظلم به مردم فلسطین برای‌مان تکرار شده است؛ «تیراندازی و کشته و مجروح در نوار غزه»، «شهادت دو کودک فلسطینی در کرانه باختری»، «شلیک به نمازگزاران در قدس اشغالی»، «شهادت نوزاد فلسطینی در دامان مادر»، «کشته شدن زنان و کودکان فلسطینی به دست سربازان رژیمِ ...». شنیدن این اخبار برای‌مان تکرار شده اما ما هیچ‌وقت عادی نمی‌شویم: «چو‌ عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار»

موجیم که آسودگی ما عدم ماست/صبرمان حدی دارد؛ آمریکا سر به سر ایران نگذارد

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سال‌هاست اخبار جنایت و ظلم به مردم فلسطین برای‌مان تکرار شده است؛ «تیراندازی و کشته و مجروح در نوار غزه»، «شهادت دو کودک فلسطینی در کرانه باختری»، «شلیک به نمازگزاران در قدس اشغالی»، «شهادت نوزاد فلسطینی در دامان مادر»، «کشته شدن زنان و کودکان فلسطینی به دست سربازان رژیمِ ...». شنیدن این اخبار برایمان تکرار شده اما ما هیچ‌وقت عادی نمی‌شویم: «چو‌ عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار»

اما قصه فلسطین، کار روزگار نیست، روزگار هم نمی‌تواند تا این حد بی‌رحم باشد که این رژیم غاصب است. این درگیری غیرمنصفانه دو طرف دارد: عده‌ای بی رحم‌اند و عده‌ای ضعیف و خداوند در کتابش وعده داد که: «وَ نُريدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثينَ، ما می خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم»(قصص/5)
زائران و مجاوران حرم رضوی در روز قدس همراه با همه آزادی‌خواهان دنیا‌، مسیر میدان ۱۵خرداد تا حرم رضوی را طی کردند. مسیر راهپیمایی در مشهد از میدان ۱۵ خرداد آغاز می‌شود، نقطه آغاز انقلاب اسلامی؛ در ادامه، مسیر به میدان بسیج می‌رسد و در پایان، پیش از ورود به حرم مطهررضوی، میدان بیت‌المقدس، آخرین ایستگاه راهپیمایی است؛ بیت‌المقدس در مسیر راهپیمایی مقصد نهایی انقلاب اسلامی است که از ۱۵ خرداد آغاز شد و با تشکیل بسیجش به خارج از مرزها گسترش پیدا کرد و این حضور انقلاب اسلامی در خارج از مرزها شاید مقدمه‌ای باشد برای آزادی بیت‌المقدس و ‌پایان سلطه رژیم صهیونیستی.

موجیم که آسودگی ما عدم ماست/صبرمان حدی دارد؛ آمریکا سر به سر ایران نگذارد

حذف اسرائیل؛ آرمان راهپیمایان روز قدس
محسن سویزی از مشهد که به همراه دو فرزندش به راهپیمایی آمده بود، حضور در راهپیمایی روز قدس را وظیفه همه مسلمانان و ایرانیان دانست و بیان کرد: اسرائیل به فرموده رهبرمان باید از صحنه روزگار محو شود و ما برای تحقق این آرمان در راهپیمایی حضور پیدا می‌کنیم.
وی در رابطه با تأثیر راهپیمایی مردم در معادلات بین‌المللی، افزود: امام خمینی(ره) فرمود اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزد، آب اسرائیل را خواهد برد؛ این حضور و شور مردم در سراسر دنیا پایان اسرائیل و تحقق این فرموده امام را تسریع می‌کند.
ما می‌خواهیم همه دنیا در مقابل ظلم بایستد
صادقی از مادرانی که با دو فرزند خود در راهپیمایی حضور یافته بود، انگیزه حضور مردم روزه‌دار در راهپیمایی روز قدس را دفاع از مظلومان فلسطین عنوان کرد و ادامه داد: ما می‌خواهیم همه ملت‌های دیگر و مسلمانان را با خود همراه کنیم تا آن‌ها نیز در مقابل ظلم، بی‌تفاوت نباشند و اعتراض خودشان را نشان دهند.
وی با نقد این دیدگاه که راهپیمایی تأثیری در سیاست‌های بین‌المللی ندارد، افزود: هرکس باید در حد توانش در مقابل ظلم بایستد؛ ما نیز باید در حد توان‌مان تلاش کنیم و با حضور در راهپیمایی وظیفه خودمان را انجام دهیم.
راهپیمایی؛ نماد قدرت ما در مقابل زورگویان
عاطفه ماندگار با ابراز این مطلب که من برای احساس وظیفه‌ای که نسبت به مردم فلسطین داشتم و برای اطاعت امر رهبر در راهپیمایی روز قدس حضور یافتم، درباره تأثیر راهپیمایی روز قدس در جوامع بین‌المللی، اظهار کرد: وقتی سیاستمداران کشورهای غربی و اسرائیل ببینند مسلمان پشتیبان یکدیگر هستند، باعث می‌شود آن‌ها از ظلم به کشورهای دیگر بترسند؛ علاوه بر اینکه ما با راهپیمایی حضور و قدرت خودمان را به آن‌ها نشان می‌دهیم.
آمریکا و متحدانش سر به سر ایران نگذارند/ صبر ایران حدی دارد
حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در مراسم پایانی راهپیمایی و در خطبه‌های پیش از نماز جمعه مشهد،‌ با اشاره به تأمین انرژی کشورها از خلیج فارس، تصریح کرد: اگر صنعت جهان امروز رونق دارد، باید بداند که مدیون ایران است؛ بنابراین باید بداند که نباید سر به سر ایران بگذارد چراکه صبر ما روزی تمام خواهد شد.
سلامی به تلاش آمریکا برای خروج ایران از منطقه اشاره و تأکید کرد: ما هرگز خود را خلع سلاح نمی‌کنیم و هیچگاه در مقابل خواسته آنان برای خروج از منطقه و توقف فعالیت موشکی که قدرت بازدارندگی ماست، کوتاه نمی‌آییم.

موجیم که آسودگی ما عدم ماست/صبرمان حدی دارد؛ آمریکا سر به سر ایران نگذارد
وی در رابطه با علت تقویت نیروهای مقاومت در سوریه و لبنان و همچنین حمایت از مردم فلسطین از سوی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: حضور ما در منطقه و دفاع از مردم فلسطین هم دفاع از مظلوم و هم بخشی از سیاست‌های ملی ماست که براساس آن، باید گلوی دشمن را در دوردست‌ها بفشاریم.
وی همچنین اضافه کرد: ما کشورهای اسلامی سرنشینان یک کشتی هستیم و‌ سرنوشت مشترکی داریم؛ بنابراین حمایت از سوریه، لبنان، فلسطین و ... علاوه بر اینکه دفاع از مظلوم است، حمایت از حریم کشور خودمان نیز به شمار می‌رود.
راهپیمایی روز قدس با قرائت بیانیه پایان یافت و‌افتخار دیگری در تاریخ انسان‌دوستی و ظلم‌ستیزی مردم ایران ثبت شد.

احسان شریفی

انتهای پیام

 

 

 

captcha