جشنواره شعر رضوی در کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 3720923
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲

جشنواره شعر رضوی در کرمان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی - معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برگزاری بیست و چهارمین جشنواره شعر ملی رضوی تیرماه سال جاری در کرمان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، احمد وفایی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان امروز شنبه، 19 خرداد با اعلام این مطلب افزود: بیست و چهارمین جشنواره شعر ملی رضوی به مناسبت سالروز ولادت امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) و بزرگداشت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) و همزمان با دهه کرامت توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: فراخوان جشنواره شعر ملی رضوی در اردیبهشت ماه منتشر شده و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: جشنواره شعر رضوی به صورت مسابقه و رقابتی برگزار می‌شود و قالب‌های جشنواره شعر کلاسیک، شعر نو نیمایی و شعر سپید است.
وی بیان کرد: زندگی و ابعاد شخصیت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام رضا(ع) شامل حدیث سلسله‌الذهب، تفسیر برداشت شاعرانه از اشعار دعبل خزاعی، سفر امام رضا(ع) از مدینه به طوس، اهل بیت(ع)، سبک زندگی اهل بیت(ع) و شناخت ابعاد علمی و عملی زندگی معصومین از محورهای این جشنواره است.
وی ادامه داد: توجه به فرازهایی از زندگی اجتماعی چهارده معصوم(ع) و نقش آنان در رفع مسائل و مشکلات مردم، جایگاه نماز در آموزه‌های اهل بیت(ع) و بویژه حضرت امام رضا(ع) و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی و سلامت اجتماعی از دیگر محورهای جشنواره شعر رضوی است.
وفایی افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط یا سیره اهل بیت(ع) بویژه امام رضا(ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده‌تر این عرصه معنوی از اهداف جشنواره شعر ملی رضوی بشمار می‌رود.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه گستره فراخوان جشنواره شعر رضوی بصورت ملی است تأکید کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت kerman.shamstoos.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام

captcha