روز قدس، روز سرنوشت مستضعفان جهان/ تحریم و حصر هسته‌ای را ملت ایران برنمی‌تابند
کد خبر: 3721012
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶

روز قدس، روز سرنوشت مستضعفان جهان/ تحریم و حصر هسته‌ای را ملت ایران برنمی‌تابند

گروه سیاسی- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: فلسطین محور مقاومت مسلمانان و روز قدس روز سرنوشت مستضعفان جهان است که جلوه‌ای از اتحاد دنیای اسلام را به دنیا نشان می‌دهد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: بعد از این‌که آمریکا یک جانبه از برجام خارج شد دولت‌های اروپایی اعلام کردند که علاقه‌مند ماندن در برجام هستند؛ از این‌رو جمهوری اسلامی ایران حسن نیتی با شرایط مورد تاکید مقام معظم رهبری نشان داد.
روز قدس، روز سرنوشت مستضعفان جهان/ تحریم و حصر هسته‌ای را ملت ایران برنمی‌تابند
 
وی در این رابطه گفت: علی رغم اعلام مواضع روشن و قاطع ایران، به تازگی زمزهایی به گوش می‌رسد که دولت‌های اروپایی هم می‌خواهند تحریم‌ها را حفظ کنند و هم برجام را نگه‌دارند که بار دیگر مقام معظم رهبری موضع آشکار و قاطعی را اعلام کردند که این خواب(هم حفظ تحریم‌ها و هم حفظ برجام) هرگز تعبیر نخواهد شد.
 
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: در این راستا مقام معظم رهبری به سازمان انرژی اتمی دستور دادند تا اقدامات اولیه را جهت غنی‌سازی تا ۱۹۰ هزار سو آغاز کنند. این اقدام در چارچوب برجام انجام می‌شود و اگر طرف‌های مقابل راهی پیدا نکنند جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد به برجام نخواهد دید. 
 
حجت‌الاسلام آل هاشم، تصریح کرد: تحریم اقتصادی و حصر هسته‌ای را ملت ایران برنمی تابند و جمهوری اسلامی ایرانی به شرطی به برجام متعهد خواهد بود که طرفین اروپایی نیز بر این توافق پایبند باشند.
 
وی خطاب به مردم آذربایجان در رابطه با حضور حماسی‌شان در راهپیمایی روز قدس‌ گفت: آفرین بر مردم غیرتمند آذربایجان و تبریز که با درک صحیح از زمان غیرت دینی و ملی خود را به نمایش گذاشته و به فرمایشات مقام معظم رهبری لبیک گفته و به وصیت امام راحل عمل کردند؛ ان‌شاءالله به زودی شاهد آزادسازی قدس شریف باشیم.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به جنایت‌های ۷۰ ساله‌ رژیم صهیونیستی در قلب جهان اسلام، یادآور شد: هفت دهه است که مردم مظلوم فلسطین تحت ستم صهیونیست‌ها قرار گرفته‌اند و نه تنها کشورهای عربی از فلسطین حمایت نکرده بلکه از رژیم صهیونیستی پشیبانی کردند.
 
وی، گفت: فلسطین محور مقاومت مسلمانان و روز قدس روز سرنوشت مستضعفان جهان است که جلوه ای از اتحاد دنیای اسلام را به دنیا نشان می‌دهد.
 
حجت‌الاسلام آل‌هاشم گفت: آمریکا سالانه سه میلیارد دلار کمک بلاعوض دراختیار رژیم صهیونیستی قرار داده و به صورت مستمر پیشرفته‌ترین تجهیزات کشتار جمعی را در اختیار آنان قرار می‌دهد.
 
خطی جمعه تبریز، با بیان این‌که برخی دولت های عربی که داعیه رهبری جهان اسلام را دارند به رژیم اشغا‌گر قدس روی آورده‌اند، افزود: رژیم آل‌سعود طی این چند دهه همواره در خدمت غرب قرار گرفته و امروز هم با دشمن صهیونیستی متحد شده و آنان را حمایت می‌کند و این اقدام ننگین نشانه‌ی آغاز دوران اضمحلال آل‌سعود است.
 
وی، بیان کرد: به فضل الهی و با تدابیر رهبری و بصیرت مردم، شاهد گسترش آگاهی مردم دنیا نسبت به ماهیت رژیم اشغالگر قدس هستیم.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با اشاره به سخنان بسیار مهم و ارزشمند مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام راحل و تشریح سه محور نقشه‌ی دشمن توسط رهبری، خاطرنشان کرد: محور اول این نقشه «فشار اقتصادی» علیه ایران است و شاهدیم که در برجام هم حاضر نشدند فشارهای اقتصادی علیه ایران را کاهش دهند.
 
امام جمعه تبریز در این خصوص افزود: در رابطه با فشارهای افتصادی وظیفه مسئولان داشتن روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر فشارهای اقتصادی و همچنین مبارزه‌ی قاطعانه با فساد، اختلاس و رشوه خواری در ادارات و سازمان هاست.
 
وی با بیان این‌که «فشار روانی» محور دوم نقشه دشمن است، افزود:  این محور یک طراحی پیچیده و هماهنگ عوامل استکبار در داخل برای تبدیل نقاط قوت نظام به نقاط ضعف است.
 
حجت‌الاسلام آل هاشم، با بیان این‌که «فشار عملی و آشوب سازی» محور سوم نقشه دشمن است، متذکر شد: در دی ماه سال گذشته شاهد نمونه‌ی فشار عملی بودیم و دشمن در صحنه‌ی سیاسی و اجتماعی اقداماتی انجام دادند که با هوشیاری مردم ایران به سرعت حل شد.
 
انتهای پیام 
captcha