راه‌اندازی کانون «شکوفایی خلاقیت» در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی اردبیل
کد خبر: 3721121
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳

راه‌اندازی کانون «شکوفایی خلاقیت» در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی اردبیل

گروه اجتماعی- با هدف راه‌اندازی کانون «شکوفایی خلاقیت»، تفاهمنامه همکاری بین پارک علم و فناوری اردبیل و مرکز آموزش علمی و کاربردی جهاددانشگاهی استان اردبیل به امضای رؤسای این دو نهاد رسید.

کانون «شکوفایی خلاقیت» در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی اردبیل ایجاد می شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، امروز، 19 خرداد ماه در جلسه امضای این تفاهمنامه که در محل پارک علم و فناوری برگزار شد گفت: ایجاد این کانون، فرصت مناسبی برای باردهی ایده و خلاقیت دانشجویان و استفاده از پتانسیل‌های موجود برای تجاری سازی نتایج تحقیقات است.
مهران اوچی اردبیلی با بیان اینکه در حال حاضر در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی شعبه اردبیل 412 دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در حال تحصیل هستند اظهار کرد: در این مرکز برای تامین فضای فیزیکی و ایجاد امکانات مورد نیاز برای دانشجویان، تلاش های زیادی صورت گرفته است تا محیط مناسبی برای تحصیل و افزایش انگیزه در آنها فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه جهادددانشگاهی در تلاش است تا رسالت خود را در کمک به پیشرفت کشور از طریق توسعه دانش و تحقیقات کاربردی، ایجاد توسعه و انتقال فناوری عملیاتی سازد خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهمنامه همکاری، فتح بابی برای ایجاد تعاملات مفید و اثربخش بین پارک و مرکز آموزش علمی کاربردی برای عملیاتی کردن ایده و طرح های خلاقانه دانشجویان است.
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با اشاره به اینکه جهت ایجاد اشتغال و تولید ثروت، دانشجویان به لحاظ تجربی و کاربردی، نیاز به برگزاری دوره های آموزشی دارند ادامه داد: بایستی مزایای پارک و مراکز رشد برای دانشجویان تبیین شود تا آنها ضمن آگاهی از حمایت های این دو نهاد بتوانند در مسیر کسب و کار قرار گیرند.
در این جلسه عبدالقیوم قلی پوری، رئیس پارک علم و فناوری اردبیل نیز با بیان اینکه هر مرکز علمی کاربردی برای خود یک پارک علم و فناوری است افزود: پارک علم و فناوری اردبیل آماده حمایت و پشتیبانی از طرح های خلاقانه دانشجویان مراکز علمی کاربردی استان است.
وی با بیان اینکه تلاش خود را برای ایجاد اشتغال جوانان و ایجاد بستر مناسب جهت پیاده‌سازی ایده‌‌های نو و مبتنی بر دانش توسط صاحبان ایده به کار بسته ایم اضافه کرد: امیدوارم انعقاد تفاهم نامه همکاری با مرکز آموزش علمی و کاربردی جهاددانشگاهی شعبه استان اردبیل منجر به ارتباطات نزدیک تر و نظام مند شود تا زمینه مناسب برای شکوفایی و حمایت از خلاقیت جوانان فراهم گردد.
رئیس پارک علم و فناوری اردبیل، ارائه خدمات آموزشی، فنی، مالی، حقوقی و پشتیبانی در حوزه‌های مختلف طراحی، تولید، بازاریابی و فروش به اعضای پذیرش شده در کانون را از وظایف پارک عنوان و تصریح کرد: این امر از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی، اختصاص منابع و امکانات مقتضی و حمایت‌های معنوی در چارچوب آئین‌نامه‌ها و مقررات انجام خواهد گرفت.
گفتنی است تفاهم نامه همکاری بین پارک علم و فناوری استان اردبیل و مرکز آموزش علمی و کاربردی جهاددانشگاهی شعبه استان اردبیل در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصاد دانش بنیان و با توجه به رسالت پارک علم و فناوری جهت فراهم نمودن شرایط لازم جهت توسعه فناوری در استان و رسالت مرکز آموزش علمی کاربردی برای انجام امور آموزشی و کمک به توسعه علمی استان منعقد شد.
انتهای پیام

captcha