عدالت مایه برقراری امنیت و نظام جهان است
کد خبر: 3721163
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

عدالت مایه برقراری امنیت و نظام جهان است

گروه معارف- امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه عدالت مایه برقراری نظام جهان و امنیت است، گفت: همه در خطاب «اِعدِلُوا هُوَ اَقرَبُ لِلتَّقوَی» داخل‌اند، زنان مخاطب عدالت‌اند که حق شوهر را رعایت کنند و مردها مخاطب عدل‌اند که حق زنان را مراعات کنند؛ دولت حق ملت را ادا کند و ملت حقوق دولت را مراعات کند.

عدالت مایه برقراری امنیت و نظام جهان است

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان شب گذشته در آیین ختم جزء‌خوانی و تجلیل از حافظان قرآن شهرستان میرجاوه، گفت: بعثت پیامبر، نزول قرآن و طلوع اسلام منشأ تحول بزرگی در حجاز و جهان بود. مردم احساس کردند تازه از مادر متولد شدند، به زندگی امیدوار شدند، احساس کردند خداوند آن‌ها را با نعمت بزرگ ایمان نجات داد، انسان‌هایی که راهزن بودند، رهبر شدند. افرادی که بت‌پرست بودند، خداپرست شدند و کسانی که دشمن خدا بودند، دوست خدا و مقرّب بارگاه الهی شدند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: این تحول، تحول اسلام و قرآن بود؛ امروز هم قرآن همان قرآن است، اما امروز مسلمانان دست از دامن اسلام و قرآن جدا کرده‌اند.
وی بیان کرد: میلیاردها انسان به‌وسیله قرآن و سیرت رسول اکرم(ص) نجات یافتند، هم زندگی طیبه نصیب‌شان شد و هم در راه خدا مردند و به قرب خدا و بهشت رسیدند. چقدر از انسان‌ها از دین استفاده کردند، فرصت رمضان را غنیمت دانستند، روزه گرفتند، دعا کردند و گریه کردند، قرآن خواندند و به ریسمان الهی چنگ زدند و به خدا رسیدند.
مولوی عبدالحمید ادامه داد: روزه، نماز، شب قدر، پرداخت زکات، ارکان اسلام، ترک گناه و همه عبادات پله‌های رسیدن به خدا هستند. باید از این پله‌ها بالا رفت تا به خدا رسید.
وی با بیان اینکه عدالت مایه برقراری نظام جهان و امنیت است، افزود: ما باید قانون کشور را مراعات کنیم، ما حق دولت‌ها را رعایت کنیم و دولت‌ها هم باید حق ملت را رعایت کنند؛ به ملت خدمت کنند، همه را با دید یکسان نگاه کنند.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان اظهار کرد: همه در خطاب «اِعدِلُوا هُوَ اَقرَبُ لِلتَّقوَی» داخل‌اند، زنان مخاطب عدالت‌اند که حق شوهر را رعایت کنند، مردها مخاطب عدل‌اند که حق زنان را مراعات کنند، اگر کسی چند همسر دارد، موظف است که میان آن‌ها عدالت را اجرا کند. پدران نیز موظف هستند که مساوات را در میان فرزندان‌شان برقرار کنند.
وی افزود: علاوه‌بر دولت‌ها، این خطاب الهی متوجه ملت‌ها نیز می‌شود، انسان‌ها نباید به یکدیگر ظلم کنند. همچنین انسان حق ندارد که در حق خود هم ظلم کند، هرکسی که به هرصورت خودکشی کند، روز قیامت به همان عذاب گرفتار است. اگر کسی مریض است هزینه کند تا شفا حاصل کند، این حق نفس است.
مولوی عبدالحمید بیان کرد: رمضان آمده تا کاهل نمازی برطرف شود، زکات را دقیق پرداخت کنیم، رمضان آمده تا تقوا نصیب‌مان بشود، رمضان آمده تا ما منصف باشیم، منصفانه حرف بزنیم، تهمت نزنیم و خون کسی را نریزیم.

انتهای پیام

captcha