حجت‌الاسلام احمدی اشاعه‌‌دهنده فرهنگ قرآنی در عرصه بین‌الملل/ آرزویی که محقق نشد
کد خبر: 3721182
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
حجت‌الاسلام محمدرضا نوراللهیان تبیین کرد:

حجت‌الاسلام احمدی اشاعه‌‌دهنده فرهنگ قرآنی در عرصه بین‌الملل/ آرزویی که محقق نشد

گروه ادب ــ عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس درباره مرحوم احمدی گفت: یکی از آرزوهای وی این بود که درباره عرفان اهل بیت(ع) کتابی را به نگارش در آورد که اجل مهلت نداد.

مرحوم احمدی مرد الهی بود/آرزویی که محقق نشد
حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا نوراللهیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره مرحوم حجت‌الاسلام احمد احمدی گفت: از سال‌های 53 که شاگرد وی در قم بودم تا به امروز که روزهای پایانی ماه مبارک رمضان است؛ هر چه نگاه می‌کنم، می‌بینم که او یک مرد الهی بود، مردی بود که در زمینه تکلیف و وظیفه  اسلامی خود کوتاهی نمی‌کرد و همه تلاشش را برای رشد و ارتقای این کشور در حوزه علوم اسلامی به کار برد.
وی افزود: وی عالمی پرهیزکار و خدا ترس، مفسر قرآن، فیلسوف و عالمی عامل بود که در همه زمینه‌ها کتاب‌های مختلفی را در حدود 2 هزار جلد کتاب در سازمان سمت به چاپ رساند و خود عنوان می‌کرد که هر سطر به سطر این کتاب‌ها را خوانده و درباره برخی از آنها یادداشت‌هایی را نوشته است.
حجت الاسلام نورالهیان ادامه داد: وی براساس مسئولیتی که داشت در حمایت از مظلومان و کسانی که به علم خدمت کردند، کم نگذاشت و در زمینه توسعه فرهنگی در حوزه تولید علم و کمک به کشورهایی که نیاز به این دانش‌های اسلامی داشتند، تلاش کرد و در حوزه ترجمه و تدوین نیز قراردادهایی را با کشورهای مختلف به ویژه عراق منعقد کرد تا بیش از پیش به توسعه فرهنگی در کشورهای اسلامی کمک کند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در ادامه تصریح کرد: وی انسان وارسته‌ای بود و همه شب‌ها یک ساعتی را به عبادت اختصاص می‌داد و با خدا راز و نیاز می‌کرد و علاوه بر آن تا نیمه‌های شب کارهای علمی و قرآنی خود را انجام می‌داد.
نورالهیان گفت: یکی از آرزوهای وی این بود که درباره عرفان اهل بیت(ع) را بر مبنای صیحفه سجادیه، دعای عرفه و دعای ابوحمزه ثمالی را به نگارش درآورد که کارهایی را با تعدادی دیگر از نویسندگان آغاز کرد، اما اجل مهلت نداد تا این کار را به اتمام برسد. وی با نهج البلاغه مأنوس بود و علاقه بسیاری به خدمت به سیدالشهدا(ع) و نشر فرهنگ عاشورا داشت.


انتهای پیام

captcha