‌‌ارتفاعات دلنشین خدایی را با «اپلیکیشن خورشید» احساس کنید
کد خبر: 3721214
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴

‌‌ارتفاعات دلنشین خدایی را با «اپلیکیشن خورشید» احساس کنید

گروه فناوری اطلاعات ــ خورشید اپلیکیشنی در حوزه مذهبی و فرهنگی است که با هدف برطرف‌ کردن همه نیازهای مذهبی کاربران، تلاش دارد که هر فردی با هر دیدگاه، سن و شغل به سمت ارتفاعات دلنشین خدایی پرواز کند.

به گزارش ایکنا؛‌ تحقق یک زندگی سالم و معنوی در گرو برآورده شدن نیاز‌های روحی در کنار نیازهای روانی است؛ دانشمندان نیز به این نتیجه رسیده‌اند که نیازهای روحی افراد به اندازه نیازهای جسمی و حتی در بعضی موارد بیشتر در سلامت انسان‌ها تاثیرگذار هستند.

برای تمامی انسان‌ها مخصوصا ما مسلمانان امور مذهبی و اعتقادی یکی از زیر شاخه‌های مهم در بعد روحی محسوب می‌شوند که توجه به آنها امری مهم و ضروری برای رسیدن به آرامش محسوب می‌شوند. خوشبختانه امروز نیز با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، شاهد انتشار اپلیکیشن‌های مختلفی در دسته‌بندی مذهبی هستیم که سعی دارند با ارائه امکانات و خدمات متعدد تا حدودی پاسخگوی این نیاز روحی افراد باشند.

حال که در این ایام کم‌کم به آخرین روزهای ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم و چه خوب است که به قدر توانمان بتوانیم از روزهای پایانی این ماه پرفضیلت برداشت کنیم. یکی از مهمترین ویژگی‌های ماه مبارک رمضان در کنار ویژگی‌هایی که در بعد جسمی دارد، در جهت تامین بیش از پیش نیازهای روحی هم اثرگذار است.

بر همین اساس امروز اپلیکیشنی را با عنوان «خورشید»، برای شما معرفی می‌کنیم که یکی از کامل‌ترین نرم‌افزارهای مذهبی است که به تازگی منتشر شده و توانسته مخاطبان خوبی را هم با خود همراه کند. خورشید اپلیکیشنی در حوزه مذهبی و فرهنگی است که با هدف برطرف‌کردن همه نیازهای مذهبی کاربران، تلاش دارد که هر فردی با هر دیدگاه، سن و شغل به سمت ارتفاعات دلنشین خدایی پرواز کند. کاربر با اجرای اپلیکیشن خورشید به لیستی از امکانات مختلف برنامه دسترسی خواهد داشت که در ادامه با بررسی جز به جز آن با خبرزگرای ایکنا، همراه شوید.

جدا از مسئله گرافیکی و انتخاب رنگ‌های گرم برای این برنامه که به جذابیت آن اضافه کرده است دسترسی و رابطه کاربری خوبی هم برای این برنامه تعریف شده است. بعد از نصب این برنامه اولین قسمتی که شما با آن برخورد می‌کنید قرآن کریم است. با انتخاب این قسمت، لیستی از سوره‌های قرآن کریم برای شما به نمایش در می‌آید که با انتخاب هر یک از آنها وارد صفحه‌ای شامل متن آیه‌ها، اطلاعات سوره، ترجمه و کلیات قرآن کریم خواهید شد.

https://s.cafebazaar.ir/1/upload/screenshot/ir.systemnegar.khorshid1.jpg

در این بخش علاوه بر مطالعه آیات قرآن می‌توانید به صورت صوتی به متن آیه و ترجمه آن گوش فرادهید. همچنین به کمک تنظیمات موجود در صفحه‌ سوره‌ها می‌توانید سایز و نوع فونت، حالت صفحه، قاری، مترجم و برخی تنظمات دیگر را مشخص کنید.

بخش بعدی این اپلیکیشن کاربردی مفاتیح است. در قسمت مفاتیح، مطالب در ۴ بخش قرار داده شده‌اند که با توجه به نیاز یا مناسبت خاص می‌توانید از آنها استفاده کنید. ارائه کلیات مفاتیج الجنان به همراه ترجمه و صوت و امکان جست‌وجو قوی در متون از امکانات شاخص این بخش است.

https://s.cafebazaar.ir/1/upload/screenshot/ir.systemnegar.khorshid0.jpg

چندرسانه‌ای یکی دیگر از قسمت‌های این اپلیکیشن است. با انتخاب بخش چندرسانه‌ای شما به یک آرشیو تقریبا کامل از سخنرانی، مولودی، کلیپ و مداحی دسترسی دارید که می‌تواند یک گنجینه صوتی، تصویری ارزشمند را در اختیار داشته باشید. در هر قسمت، محتوا در سه بخش نام فرد، مجموعه‌ها و تازه‌ها در دسترس شما قرار می‌گیرند. البته برای دانلود هر یک از فایل‌ها، شما نیازمند اتصال به اینترنت هستید.

 بخش دیگر این نرم‌افزار جعبه ابزار کاربردی و مفید مذهبی آن است. یکی از مفیدترین قسمت‌های اپلیکیشن، بخش جعبه ابزار آن است که با در اختیار قراردادن ۶ ابزار مورد نیاز، توانسته نیاز بسیاری از کاربران خود را پاسخگو باشد. این ابزار عبارت‌اند‌از اوقات شرعی، پخش اذان و هشدار، قبله نما، بانک احادیث، تقویم و آرشیو زنگ موبایل.

https://s.cafebazaar.ir/1/upload/screenshot/ir.systemnegar.khorshid7.jpg

در این اپلیکیشن قسمتی با عنوان خلوت من طراحی شده است که کاربر بعد از عضویت در برنامه می‌تواند وصیت و نذرهای خودش را یادداشت کند. در این قشمت لیست نذرهای فرد به صورت تاریخ و زمان انجام آنها امکان ثبت دارد. در بخش وصیت نیز این قابلیت ایجاد شده است.

احکام یکی دیگر از قسمت‌های این برنامه است. در بخش احکام نیز شما می‌توانید به بانک سوالات و پاسخ‌های شرعی دسترسی داشته باشید، که با موضوع‌بندی کامل از هم جدا شده‌اند و با اطلاعات جامع در اختیارتان قرار گرفته است. البته با توجه به بروزبودن این بخش، اتصال به اینترنت نیز برای استفاده از محتوای این بخش هم لازم است.

https://s.cafebazaar.ir/1/upload/screenshot/ir.systemnegar.khorshid6.jpg

اخبار مذهبی دیگر قسمت این اپلیکیشن است. در صفحه اخبار، شما به اجتماعی از اخبار مذهبی درج شده در خبرگزاری‌های مختلف ازجمله خبرگزاری ایکنا، دسترسی پیدا خواهید کرد. اطلاعیه‌ها از دیگر بخش این برنامه است که اطلاعیه‌ها و اخبار اپلیکیشن از این قسمت قابل مشاهده و پیگیری هستند.

https://s.cafebazaar.ir/1/upload/screenshot/ir.systemnegar.khorshid9.jpg

یکی از بخش‌های جالب این برنامه گردشگری است. در این قسمت با استفاده از لوکیشن، محل مکان‌های مذهبی نزدیک شما از جمله مسجد، حسینیه، تکیه‌ها و سایر مکان‌های مذهبی نمایش داده می‌شوند. در نهایت می‌توان گفت جدا از برخی مطالب این برنامه که برای فعال شدن نیاز به اینترنت دارند و عدم ویرایش تنظیمات کاربری، اپلیکیشن خورشید توانسته به عنوان یک نرم‌افزار مذهبی همه کاره رسالت خودش را به خوبی انجام دهد و به راحتی می‌تواند نیازهای شما را به امکانات مختلف ازجمله قرآن و مفاتیح پاسخگو باشد.

 

شما می‌توانید برای دریافت رایگان این برنامه اینجا کلیک کنید.

captcha