فلسطین تنها نیست/ نمایی از حضور مردم تویسرکان در راهپیمایی روز قدس
کد خبر: 3721270
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱

فلسطین تنها نیست/ نمایی از حضور مردم تویسرکان در راهپیمایی روز قدس

کانون خبرنگاران نبأ _ مردم تویسرکان با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس با سر دادن شعار مرگ بر اسرائیل انزجار خود از رژیم صهیونیست را اعلام کرده و نشان دادند فلسطین تنها نیست و مسلمانان در هر کجای جهان حامی و پشتیبان برادران مسلمان خود هستند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مردم روزه‌دار تویسرکان با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، با سر دادن شعار مرگ بر اسرائیل انزجار خود از رژیم صهیونیست را اعلام کرده و نشان دادند فلسطین تنها نیست و مسلمانان در هر کجای جهان حامی و پشتیبان برادران مسلمان خود هستند.

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی، امام جمعه تویسرکان طی سخنانی در خطبه‌های نماز جمعه روز قدس، بیان کرد: طبق آیات قرآن، مسجدالحرام مبارک است؛ مسجدالاقصی مبارک است؛ نه تنها مسجدالاقصی مبارک است بلکه حوالی مسجدالاقصی نیز مبارک است و کفار نجس و پلید حق تسلط بر مسجدالاقصی را ندارند.

وی گفت: بیت‌المقدس، شهر پیامبران بزرگ الهی و مدفن حضرت ابراهیم خلیل(ع) از پیامبران اولوالعزم و دیگر انبیاء الهی است. حضرت  امیرالمؤمنین (ع) در روایتی می‌فرمایند که مسجدالاقصی یکی از چهار قصر بهشتی در دنیا است.

امام جمعه تویسرکان ادامه داد: بیت‌المقدس و برخی اماکن موجود در آن فضیلت بسیاری دارند چنان که در روایتی از امام حسن عسکری(ع)، نماز گزاردن در مسجدالاقصی در ردیف نماز گزاردن در مسجدالحرام دانسته شده و یک نماز در آن برابر با هزار نماز در دیگر مساجد است. بنابراین، ایمان ما اجازه نمی‌دهد نسبت به مسجدالاقصی بی‌تفاوت باشیم علاوه بر آن ما مسلمان هستیم و افتخار این را داریم که مرید امیرالمؤمنین(ع) هستیم چنانچه آن حضرت می‌فرمایند که دشمن ظالم باشید و یاور مظلوم.

حجت‌الاسلام موحدی اظهار کرد: به حکم عقل جلوی زیان را باید گرفت؛ مشکل اسرائیل این است که زیاده‌خواه است و خودش را آقای انسان‌ها می‌داند و به خودش حق می‌دهد انسان‌های دیگر را غارت کند و اصلا حق حیات برای انسان‌های دیگر قائل نیست. اسرائیل پلید نقشه داشت که بعد از اشغال فلسطین، اردن، سوریه، لبنان، بخش‌هایی از مصر، عراق، کویت، عربستان و ترکیه را به اشغال خود درآورد تا بر مناطق مهم نفتی منطقه تسلط داشته باشد و همواره به دنبال تحقق این نقشه بود؛ اما بحمدالله با بنا نهادن روز قدس به فرمان امام خمینی(ره) و پس از آن حضور و خروش شما مسلمانان و تدبیر رهبری معظم شکست‌های پی در پی از سال ۱۳۷۹ شروع شد که همه اینها به برکت انقلاب و روز قدس است.

وی ادامه داد: پس از پذیرش برجام سران اسرائیل گفتند بعد از توافق هسته‌ای امنیت اسرائیل برای ۲۵سال آینده تضمین شد، اما رهبر معظم انقلاب فرمودند که اسرائیل ۲۵ سال آینده را اصلا نخواهد دید.

امام جمعه تویسرکان گفت: آمریکا سفارتش را به بیت‌المقدس انتقال داد تا کشورهای دیگر هم انتقال بدهند و بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل رسمیت پیدا کند، اماهیچ کشوری به جز دو شبه کشور از این موضوع حمایت نکردند و این خود مایه سرافکندی بیشتر آمریکا شد.

وی اظهار کرد: امروز قدسیان، پیروز میدان هستند و اسرائیل با تمام توان تلاش می‌کند فقط آن 22 هزار کیلومتر مربع را حفظ کند و دیگر فکر اسرائیل بزرگ را در خودشان مرده می‌بینند واینها به برکت امام(ره) و انقلاب است.

موحدی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت ازدواج و تحکیم خانواده، گفت: ازدواج محبوب‌ترین بنا نزد خداوند متعال است و مهرورزی در خانواده یک وظیفه دینی است. طبق فرمایش امام صادق(ع) هر زوجی که همسرش را با زبانش آزار دهد خداوند متعال هیچ عملی را از این شخص قبول نمی‌کند مگر اینکه همسرش را راضی کند.

وی با تأکید بر اینکه بنای خانواده محبوب‌ترین بنا در نزد خداوند متعال است، عنوان کرد: خداوند دوست ندارد زوجین این بنا را با خودخواهی، بدزبانی و زیاده‌خواهی درهم بکوبند بلکه دستور خداوند این است که باصفا و صمیمیت، مهرورزی، مدارا، گذشت و چشم‌پوشی این کانون نورانی‌تر و باصفاتر باشد.

 

خدیجه نیکویی‌نژاد
انتهای پیام

captcha