چاپ راهکارهای برون‌رفت از مشکلات/ گذر از 4 نوبت چاپ منظومه فکری رهبری در 8 ماه
کد خبر: 3721317
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱
مهمترین محور فعالیت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛

چاپ راهکارهای برون‌رفت از مشکلات/ گذر از 4 نوبت چاپ منظومه فکری رهبری در 8 ماه

گروه ادب ــ مدیرعامل سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از چاپ آثاری در حوزه راهکارهای برون‌رفت از مشکلات جامعه خبر داد و گفت: چاپ منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در دو جلد طی سال گذشته به نوبت چهارم رسید.

فردا /// چاپ راهکارهای برون‌رفت از مشکلات/ گذر از 4 نوبت چاپ منظومه فکری رهبری در 8 ماه

سیدغلامرضا حسینی، مدیرعامل سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ با اشاره به اینکه رویکرد پژوهشگاه، کارهای تخصصی است، اظهار کرد: فعالیت‌های این مرکز بیشتر در حوزه راهکارهای برون‌رفت از مشکلات و پیشنهاد در راستای رفع آنهاست.

وی با بیان این مطلب افزود: برای مثلا موضوع بانکداری اسلامی از سوی موسویان مطرح و در مجلس نیز طرح شد. وی از اعضای هیئت علمی پژوهشگاه و عضو شورای فقهی بانک مرکزی است.

حسینی به موضوع حمایت از کالای ایرانی و قابلیت بررسی آن در جنبه‌های مختلف اشاره و عنوان کرد: پژوهشکده نظام‌های اسلامی این پژوهشگاه برای مثال می‌تواند در حوزه سیاست و مباحث سیاسی ورود پیدا کند. کارهای این پژوهشگاه جنبه نظری و تخصصی دارد و ممکن است برونداد آنها مانند کار مناسبتی نباشد که بتوان از آن جنبه به آنها نگاه کرد.

مدیرعامل سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: چنین آثاری در آینده نزدیک منتشر می‌شود،‌ ولی این احتمال وجود دارد که در همان سالی که در رابطه با آن موضوع نامگذاری شده است به چاپ نرسد، اما در عین حال کاربرد خود را دارد.

وی به سال اصلاح الگوی مصرف اشاره کرد و گفت: در همین رابطه 5 کتاب را منتشر کردیم که یکی از مباحث آن اصلاح الگوی مصرف بود. همچنین این پژوهشگاه در سال 95 منظومه فکری امام خمینی(ره) را منتشر کرد. در سال 96 مجموعه دو جلدی در 1500 صفحه شامل منظومه فکری رهبر معظم انقلاب را در دو جلد طی مردادماه منتشر کردیم که در مدت هشت ماه و تا انتهای سال، چهار نوبت چاپ را تجربه کرد و کار ویژه این انتشارات به شمار می‌آید.

انتهای پیام

captcha