ایده 20 جشن و جشنواره آماده ارائه به دستگاه‌های مختلف است
کد خبر: 3721410
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴

ایده 20 جشن و جشنواره آماده ارائه به دستگاه‌های مختلف است

گروه معارف- مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران گفت: در حال حاضر ایده بیش از 20 جشن و جشنواره در دبیرخانه حسینه ایران آماده ارائه به دستگاه‌های مختلف است.

ایده 20 جشن و جشنواره آماده ارائه به دستگاه‌های مختلف است

به گزارش ایکنا از یزد به نقل از دبيرخانه بين‌المللي يزد حسينيه ايران، سيدحسن حسيني، مسئول دبيرخانه بين المللي يزد حسينيه ايران در جلسه شوراي مركزي حسينيه ايران با ارائه گزارشي از برنامه‌هاي اين دبيرخانه در سال جاري، از آماده سازی 20 ایده برای برگزاری جشن و جشنواره در دبیرخانه یزد حسینیه جهان خبر داد و اظهار کرد: یکی از این جشن ها، جشنواره گل محمدی در روستای منشاد بود که مورد استقبال خوب مردم استان یزد قرار گرفت.
وی همچنین بر ضرورت هم‌افزايي و همكاري مجموعه‌هايي كه در برگزاري مراسم هاي عزاداري يزد نقش دارند، تاكيد كرد و گفت: با پيگيري‌هاي انجام شده، ورود مجموعه هاي مردمي به جشن‌ها در سال‌هاي اخير رشد خوبي داشته اما در اين سطح قابل قبول نيست و بايد جشن‌هاي يزد همانند عزاداري‌ها حرفي براي گفتن در كشور داشته باشد.
حسینی تصریح کرد: مراسم‌هاي عزاداري يزد با شكوه و با حضور گسترده مردم برگزار مي شود و اين مراسم‌ها در كشور شهرت يافته كه لازم است جشن‌هاي ملي و مذهبي نيز با همين شكوه و عظمت برگزار شود.
یادآور می شود در اين جلسه ديگر اعضاي شوراي مركزي حسينيه ايران نيز به آسيب شناسي عزاداري‌ها و جشن‌ها و ضرورت همكاري براي رفع اين آسيب‌ها، استفاده از كالاهاي ايراني در مراسم هاي عزاداري و جشن‌ها، ساماندهي مراسم سنتي تعزيه، حضور پررنگ‌تر هيئت هاي مذهبي در معرفي ظرفيت هاي گردشگري استان، ضرورت حمايت بيشتر هيئت هاي مذهبي از اقشار آسيب پذير جامعه، ارائه برنامه در طول سال براي كودكان و نوجوانان در هيئت هاي مذهبي با تعامل و همكاري دستگاه‌هاي مسئول پرداختتد.
شوراي مركزي حسينيه ايران متشكل از شوراي هيئات مذهبي سازمان تبليغات، موسسه گسترش، هيئت رزمندگان، هيئت‌هاي انصار، نماينده تعزيه استان، سازمان بسيج مداحان، نماينده شاعران و جمعي از روساي هيئت هاي مذهبي استان يزد هستند.

انتهای پیام

captcha