تخصیص اعتبار یک میلیاردی جهت توسعه حرم امامزاده محمد کرمان
کد خبر: 3721434
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۴
قاسمی‌زاده اعلام کرد:

تخصیص اعتبار یک میلیاردی جهت توسعه حرم امامزاده محمد کرمان

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از درخواست یک میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات داخلی سازمان اوقاف در قالب وام به روند عملیات عمرانی امسال امامزاده محمد کرمان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان دیروز شنبه، 19 خرداد در دومین نشست ستاد احیا و عمران موقوفات کرمان به جایگاه امروز بقعه متبرکه نسبت به سالیان گذشته اشاره کرد و گفت: در هشت سال گذشته این بقعه متبرکه به یک مکان مخروبه تبدیل شده با همه مشکلات و موانع موجودخوشبختانه با اقدامات انجام شده فرهنگی و عمرانی این امامزاده عظیم‌الشان امروزه به یک مرکز و قطب فرهنگی تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه تا رسیدن به شناساندن جایگاه واقعی امامزاده نیاز به یک برنامه زمان بندی ۵ساله داریم افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند و در این راستا روند بازسازی آستان مقدس تا به امروز پیشرفت خوبی داشته است.
حجت‌الاسلام قاسمی‌زاده بیان کرد: در سال ۹۲ عملیات ساخت ۲ شبستان درامامزاده در دستور کار قرار گرفت که با تکمیل این طرح ۵۰۰ متر مربع به فضای اصلی شبستان امامزاده افزوده شد.
وی از درخواست یک میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات داخلی سازمان اوقاف در قالب وام به روند عملیات عمرانی امسال امامزاده خبر داد و افزود: با توجه به تعهد شهرداری کرمان نسبت به تعیین و تکلیف و آزاد سازی پلاک‌های اطراف برای توسعه این مکان، متأسفانه این طرح متوقف شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه در شهر کرمان ایجاد یک مکان منسجم برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی از ضروریات مهم می باشد تصریح کرد: امامزاه متعلق به افراد یا فرد خاصی نیست و از این رو همه دستگاه‌های مؤظف به همکاری مشترک با برنامه‌های امامزاده هستند.
وی افزود: خوشبختانه شناخت و احترام مردم نسبت به امامزاده باعث شده عزم برای توسعه امامزاده بیشتر شود.
حجت‌الاسلام قاسمی‌زاده تلاش بیشتر در اجرای صحیح برنامه‌های فرهنگی را مورد خطاب قرار داد و گفت: هرچند تلاش‌های خوبی در این زمینه انجام شده اما باید تلاش شود در اجرای برنامه‌های فرهنگی ازظرفیت جوانان و نوجوانان بیشتر استفاده شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان اظهارکرد: با رعایت کردن اصول انقلابی و مذهبی می‌توان بقاع متبرکه را به عنوان قطب برنامه‌های فرهنگی کشورمطرح کرد.
یادآور می‌شود، امامزاده محمد(ع) کرمان، امام زاده‌ای که با دو واسطه به امام موسی‌بن جعفر(ع) می‌رسد که سید محمد بن ابراهیم المجاب بن محمدالعابد بن امام موسی کاظم(ع) سیدی عظیم‌الشان و بزرگوار است که جد سادات موسوی کرمان، شیراز، خوزستان، کربلا و کوفه محسوب می‌شود .
محمدبن ابراهیم مجاب(ع) در سال ۲۴۷ هجری قمری به سیرجان و به سال ۲۴۹ هجری قمری با دعوت اهالی و علمای کرمان به این شهر سفر کردند وهمانند بسیاری از بزرگان، توسط حاکم وقت در سال ۳۱۰ هجری قمری به شهادت رسیدند و گنبد و بارگاه ایشان در خیابان هفده شهریور شهر کرمان واقع شده است.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
طلبه کرمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۳ - ۱۴:۱۱
0
0
سلام
کار خوب و پسندیده ای هست ان شاء الله ایده های اقتصادی هم مثل بعضی نقاط کشور برای شناختن و تامین منابع مالی برای توسعه در دستور کار قرار گیرد
استفاده از جلوه های هنری و تبلیغی روند سریع تر برای شناخت و توسعه خواهد بود استفاده کنید
متشکر
kerman۹۷.ir
captcha