«ایستگاه نیایش»؛ویژه‌برنامه شبکه قرآن سیما به منظور تبلیغ و ترویج نماز
کد خبر: 3721565
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶

«ایستگاه نیایش»؛ویژه‌برنامه شبکه قرآن سیما به منظور تبلیغ و ترویج نماز

گروه هنر ــ فاز نخست ویژه‌برنامه «ایستگاه نیایش» که از سوی گروه تلاوت و نغمات دینی شبکه قرآن و معارف سیما تولید و آماده پخش می‌شود، در 90 قسمت 30 دقیقه ای به چیستی نماز و اینکه چرا ما باید نماز بخوانید می‌پردازد.

«ایستگاه نیایش»؛ویژه‌برنامه شبکه قرآن سیما به منظور تبلیغ و ترویج نماز

رحمان حاصلی؛ تهیه‌کننده برنامه «ایستگاه نیایش» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: برنامه «ایستگاه نیایش» در 90 قسمت 30 دقیقه‌ای از سوی گروه تلاوت و نغمات دینی شبکه قرآن و معارف سیما تولید و آماده پخش است که به موضوع نماز می‌پردازد.

وی ادامه داد: ما در زمینه طراحی و تولید این برنامه یک پروژه یک‌ساله را تعریف کردیم که در 4 فاز و هر فاز 90 قسمتی طراحی می‌شود که در مجموع به موضوعات مرتبط با نماز خواهند پرداخت و به طور مثال در فاز نخست این سلسله برنامه به موضوع و مقولاتی همچون چیستی و چرایی نماز و اینکه اساساً ما چرا نماز می‌خوانیم، پرداخت می‌شود.

حاصلی تصریح کرد: در طراحی دکور و فضای مورد نیاز برای اجرا و ضبط این برنامه، ایده گروه سازنده ایستگاه مترو به عنوان یک سازه مدرن شهری که مردم و شهروندان با آن سر و کار زیادی دارند، بوده است و همچنین برای بخش گفت‌و‌گو با کارشناس نیز یک دکور گردون برای این برنامه تعبیه شده است.

«ایستگاه نیایش»؛ویژه‌برنامه شبکه قرآن سیما به منظور تبلیغ و ترویج نماز

وی در ادامه گفت: در بخش پلاتوهای این برنامه که حدود 12 دقیقه از آن را شامل می‌شود از وجود یک چهره جدید به عنوان مجری و با نام سهیل فدایی بهره برده‌ایم و در بخش گفت‌و‌گوی این برنامه نیز که شامل دو گفت‌و‌گو برای هر برنامه است و آن هم زمانی معادل 12 دقیقه را به خود اختصاص می‌دهد و از  کارشناسان مرکز تخصصی و ستاد اقامه نماز برای اجرای این بخش استفاده کرده‌ایم.

تهیه‌کننده برنامه «ایستگاه نیایش» افزود: برای طرح مسائل با حضور کارشناسان پیرامون نماز در این برنامه دسته‌بندی خاصی صورت گرفته است و به طور مثال اگر قرار بر این باشد که راجع به نماز و ترویج آن در محیط های آموزشی صحبت کنیم قطعاً مخاطبان برنامه حاضر در استودیوی ضبط نوجوانان، اولیا و معلمان مدارس خواهند بود و اگر قرار بر صحبت در مورد جایگاه نماز در میان پیروان ادیان دیگر است از طلاب خارجی به عنوان مخاطبان بخش گفت‌و‌گوی این برنامه استفاده کرده‌ایم.

وی در مورد دیگر آیتم های این برنامه گفت: خواندن نماز با استفاده از صوت زیبای قاریان ممتاز، پخش مستندهایی که در مورد نماز ساخته شده‌اند از دیگر بخش‌های این برنامه است ضمن آنکه ما در بخش دیگری از این برنامه نیز به سراغ آدم‌هایی که فعالیتی در راستای ترویج نماز داشته‌اند رفته‌ایم که ممکن است کار آنها در زمینه‌های مختلف همچون ساخت اپلیکیشن‌های نماز باشد.

«ایستگاه نیایش»؛ویژه‌برنامه شبکه قرآن سیما به منظور تبلیغ و ترویج نماز

حاصلی در پایان با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام بهشتی در هر قسمت از این برنامه یک روش و در مجموع 90 روش دعوت به نماز را ارائه خواهد کرد گفت: پخش کلیپ‌های نمازی از دیگر بخش‌های این برنامه است و آیتم‌هایی نیز در مورد احکام نماز در زمانی کوتاه 2 دقیقه‌ای نیز پخش خواهیم کرد.

انتهای پیام

 

captcha