آغاز نخستين دوره آموزشی روحانيون و مداحان عتبات عاليات
کد خبر: 3721569
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
حجت‌الاسلام حاجی ابراهیمی خبرداد؛

آغاز نخستين دوره آموزشی روحانيون و مداحان عتبات عاليات

گروه جامعه ــ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در منطقه تهران از آغاز نخستين دوره آموزشي روحانيون و مداحان عتبات عاليات در این منطقه، ويژه آموزش مسائل و نكات ضروری با حضور 120 روحانی و مداح كاروان خبرداد.

آغاز نخستين دوره آموزشی روحانيون و مداحان عتبات عاليات

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری؛ حجت‌الاسلام والمسلمين مسعود حاجی ابراهيمی، مسئول دفتر نمايندگی ولي فقيه در منطقه تهران با بیان این خبر، گفت: در اين دوره اساتيد مجرب مباحث ضروری و لازم را به مداحان و روحانيون كاروان‌ها آموزش می‌دهند، اين دوره از 31 خردادماه آغاز و به مدت سه هفته ادامه خواهد داشت و روحانيون و مداحان منطقه تهران يعنی استان‌های تهران، سمنان، قزوين، زنجان و البرز مباحثی از جمله روش تبليغ و سخنرانی را آموزش می‌بيينند.

مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در منطقه تهران در ادامه انتقال تجربيات، آشنايی با فلسفه زيارت، ادعيه و زيارت‌خوانی، احكام و مقتل شناسی و مقتل‌خوانی را نيز از ديگر سرفصل‌های آموزشی در اين دوره دانست و اظهار كرد: شركت روحانيون و مداحان پذيرفته شده در اين كلاس‌ها الزامی است، با توجه به اين كه امكان برگزاري كلاس‌ها در طول يك هفته نيست و بسياری از روحانيون می‌بايست از استان‌های مختلف به تهران بيايند اين كلاس‌ها به صورت متناوب در طول 14 جلسه برگزار می‌‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين حاجی ابراهيمی با بيان اين كه در اين دوره بيش از 120 روحانی و مداح كاروان حضور دارند، یادآور شد: اين افراد كسانی هستند كه در آزمون ورودی كتبی، مباحثه و ارائه نوار قبول شده و مراحل جذب و گزينش آن‌ها پايان پذيرفته است. كلاس‌ها در دفتر بعثه مقام معظم رهبری در محل سازمان حج و زيارت استان تهران واقع در تهران، خيابان آزادی، نبش خيابان رودكی شمالی برگزار می‌شود.

گفتنی است كلاس‌های آموزشی روحانيون و مداحان كاروان‌های عتبات عاليات ديگر استان‌های كشور نيز از سوی دفاتر مناطق بعثه مقام معظم رهبری در آينده نزديك، آغاز و به مرور زمان در طول سال از طريق همين سايت اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام

captcha