دلایل تأخیر در برپایی مجمع عمومی اتحادیه کشوری از زبان «حسن محمدی»
کد خبر: 3721590
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴

دلایل تأخیر در برپایی مجمع عمومی اتحادیه کشوری از زبان «حسن محمدی»

گروه مؤسسات قرآنی مرد‌م‌نهاد ــ مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور از تأخیر در برپایی مجمع عمومی اتحادیه مدغم کشوری برای سومین بار به‌دلیل فراهم نبودن مقدمات و ملزومات قانونی و حقوقی خبر داد.

به گزارش ایکنا  به نقل از پایگاه خبری اتقان، حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اشاره به تأخیر در برپایی مجمع عمومی اتحادیه کشوری گفت: ادغام اتحادیه‌های قرآنی فرآیند حقوقی مختلفی از جمله بررسی و تصویب اساس‌نامه و آئین‌نامه دارد، که باید با دقت نظر صورت بگیرد.

وی افزود: البته اغلب این مراحل طی شده و خوشبختانه در مراحل پایانی ادغام قرار داریم، طبق آخرین هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد، اساس‌نامه اتحادیه مدغم در اولین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی بعد از ماه مبارک رمضان به تصویب نهایی برسد و پس از تصویب حدود دو ماه برای برگزاری مجمع عمومی فرصت داریم.

دلایل تأخیر در برپایی مجمع عمومی اتحادیه کشوری

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور بیان کرد: نمی‌توانیم زمان قطعی برای برپایی این مجمع اعلام کنیم، اما قطعاً زمان تشکیل مجمع عمومی اتحادیه کشوری و انتخابات هیئت مدیره آن به عقب می‌افتد.

وی در خصوص سهمیه استان‌ها و نحوه حضور در مجمع اتحادیه کشوری عنوان کرد: نحوه حضور مؤسسات و سهمیه هر یک از استان‌ها در مجمع عمومی کشور جزو مواردی است که هنوز قطعی نشده است و در مرحله تصمیم‌گیری در این خصوص هستیم.

محمدی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که فعالیت اتحادیه‌های مدغم استانی را با کندی مواجه کرده، تصریح کرد: متأسفانه اتحادیه برخی از استان‌ها پس از اقدام به ثبت با مشکلاتی مواجه شدند که لازم است این مشکلات با هماهنگی هیئت رسیدگی برطرف شود، اتحادیه‌ها می‌بایست پیش از مراجعه به ثبت با دبیرخانه هیئت رسیدگی هماهنگ باشند و اگر مشکلی در فرآیند ثبت اتحادیه‌های استانی باشد پس از اطلاع به دبیرخانه هیئت رسیدگی این مشکل با هماهنگی اداره‌کل ثبت هر استان برطرف می‌شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با همدلی و همکاری که بین مجموعه‌های قرآنی به وجود آمده، به زودی ادغام اتحادیه‌های کشوری به سرانجام خواهد رسید.

 انتهای پیام

captcha