تقویت کانون‌های مساجد موجب تقویت ارزش‌های اسلامی در جامعه می‌شود
کد خبر: 3721628
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸

تقویت کانون‌های مساجد موجب تقویت ارزش‌های اسلامی در جامعه می‌شود

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری در مناطق مختلف شهری و روستایی موجب تقویت بنیه دینی و ارزش‌های اسلامی در جامعه می‌شود.

به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در مراسم معنوی برگزاری محفل انس با قرآن کریم در کانون فرهنگی و هنری ام ابیها (س) روستای مرزی قبله از توابع بخش چوار، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نقش مهمی در راستای اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان دارند.
وی با اشاره به گستردگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در مناطق مختلف شهری و روستایی استان به‌ویژه در مناطق مرزی، افزود: در حال حاضر استان ایلام ٤٣٠ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و بسیاری از نقاط روستایی استان در جدار مرزی ایران و عراق قرار دارند که باید برنامه‌های فرهنگی و هنری در این مناطق اجرا شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، بابیان اینکه مردم مناطق مرزی همواره نقش خود را در دفاع از کیان و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌خوبی ایفا کرده‌اند، یادآور شد: فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری در مناطق مرزی بسیار بااهمیت بوده و نقش مهمی در راستای تقویت بنیه باورها و ارزش‌های دینی و مقابله با تهاجم فرهنگی و دشمنان دارند.
خودآموز با تأکید بر حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و دینی در مناطق مرزی استان، عنوان کرد: مرز مشترک بین دو استان ایلام و کشور عراق یک فرصت است و با توجه به اشتراکات دینی و مذهبی بین مردم این مناطق، می‌توان در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری مناسب قدم‌های بزرگی را برداشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: حضور جوانان و نوجوانان در کانون‌های فرهنگی و هنری در جوار مساجد فرصت مغتنمی برای دست‌اندرکاران و متولیان امور فرهنگ است که باید از این فرصت در راستای توسعه فعالیت‌های دینی و قرآنی به‌ویژه در ایام ماه مبارک رمضان بهره برد.
وی در پایان با تقدیر از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان به‌ویژه در مناطق مرزی، تصریح کرد: در راستای توسعه فعالیت دینی و قرآنی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد در مناطق مرز حمایت خواهد شد.
انتهای پیام
captcha