تشکیل اولین جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3721632
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸

تشکیل اولین جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی در آذربایجان‌شرقی

گروه فعالیت‌های قرآنی- نخستین نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآن در آذربایجان‌شرقی امروز 20 خردادماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران نهادهای فرهنگی و قرآنی و مؤسسات قرآنی تشکیل شد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، نخستین نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآن در آذربایجان‌شرقی امروز یک‌شنبه بیستم خردادماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران نهادهای فرهنگی و قرآنی و موسسات قرآنی تشکیل شد.

تشکیل اولین جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی در آذربایجان‌شرقی

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در این نشست هدف از تشکیل این شورا را گسترش گفتمان قرآنی انقلاب اسلامی در جهاان، ارتقای جایگاه قرآن کریم در فرهنگ عمومی، تعمیق ایمان به قرآن با تاکید بر انس با قرآن و بهره‌گیری از مفاهیم و آموزه‌های آن عنوان کرد.

وی، اصول حاکم بر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی را،‌ توجه توأمان به آموزه‌ها و مضامین قرآنی و سیره و معارف اهل بیت (ع) در تمامی فعالیت‌های تبلیغی، ‌ترویجی و قرآنی،‌ اهتمام به اجرایی شدن اندیشه‌های قرآنی امام راحل (ره) و مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری، جهت دهی فعالیتهای تبلیغی، ترویجی قرآنی در مسیر تحقق سبک زندگی قرآنی فردی و اجتماعی،‌محوریت بعد وحدت‌بخش اسلامی و انسانی قرآن کریم، ابتنای فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی بر مطالعه، اولویت‌سنجی،‌مخاطب‌محوری، ‌جذابیت و نوآوری و تاکید بر نقش حداکثری نهادهای مردمی و تصدی‌گری حداقلی دولت در فعالیتهای تبلیغی ترویجی قرآنی عنوان کرد.

محمدپور، راهبردها و اقدامات ملی در این راستا را شامل تقویت نظام سیاستگذاری،‌ هماهنگی،‌ نظارت و ارزیابی جامع فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی کشور،‌ تقویت سرمایه‌های انسانی،‌ دانشی و نهادی نظام تبلیغی و ترویجی قرآنی،‌ استقرار نظام تولید و توزیع محصولات و خدمات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای جذاب قرآنی با تاکید بر دسترسی آسان و فراگیر،‌ فضاسازی قرآنی در محیط‌های عمومی و مجازی و توسعه فعالیتهای بین‌المللی تبلیغی ترویجی قرآنی برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، از تدوین سند جامع فعالیت‌های قرآنی خبر داد و با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری کلان، ‌نظارت راهبردی و روزآمدسازی سند توسعه فعالیت‌های قرآنی بر عهده شورای توسعه فرهنگ قرآنی است،‌ گفت: مسئولیت برنامه‎ریزی و هماهنگی اجرای سند و نیز نظارت و ارزیابی تحقق اهداف، راهبردها و اقدامات تعیین شده برعهده کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی است و دبیرخانه کمیسیون موظف است کلیه اقدامات اداری، اجرایی و پشتیبانی لازم را در این خصوص به انجام رساند. کلیه دستگاه های دولتی، عمومی و مردمی فعال در حوزه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی موظف به عملکرد در چارچوب این سند و همکاری با کمیسیون تخصصی در اجرای سند می باشند.

وی، تصریح کرد: چشم‌انداز این سند، دستیابی به جایگاه کشور ممتاز جهان اسلام در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در افق ١٤٠٤ شمسی است و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی این سند را به وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان صدا و سیما و دستگاه‌های دولتی، عمومی و نهادهای مردمی کشور ابلاغ کرده است.

انتهای پیام

captcha