تشکل‌های قرآنی مردمی تقویت شوند
کد خبر: 3721668
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸

تشکل‌های قرآنی مردمی تقویت شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، بر لزوم تقویت تشکل‌های قرآنی تاکید کرد و ادامه داد: با تشکیل شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان فرصت فعالیت بهتر و بیشتر در این حوزه فراهم شود.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز یک‌شنبه 20 خردادماه در نخستین نشست شورای فعالیت‌های قرآنی استان، اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی عضو در شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی از پتانسیل شورا برای هماهنگی و همدلی در برنامه‌های قرآنی استان و حمایت از موسسات قرآنی مردم نهاد استفاده کنند.

تشکل‌های قرآنی مردمی تقویت شوند

وی، یکی از وظایف مهم این شورا نظارت و سیاست گذاری فعالیت‌های قرآنی است و برای ترویج این فرهنگ متعالی الهی در جامعه همه افراد جامعه باید مشارکت کنند.

حجت‌الاسلام آل هاشم، مهمترین دغدغه مسئولان استان را در حوزه قرآنی ساماندهی این فعالیت‌ها بیان کرد و افزود: وحدت و همدلی در همه حوزه‌ها به ویژه فعالیت‌های قرآنی نقش اساسی دارد و باید متولیات این حوزه زمینه همگرایی بیشتر را ایجاد کنند.

امام جمعه تبریز بر لزوم تقویت تشکل‌های قرآنی تاکید کرد و ادامه داد: با تشکیل شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان فرصت فعالیت بهتر و بیشتر در این حوزه فراهم م یشود.

وی، با بیان اینکه این جلسه از جمله جلساتی است که جای آن در استان خالی بود، گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته  جلسات شورای توسعه فعالیت های قرآنی استان به طور منظم تشکیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام آل هاشم، افزود: از زمانی که به استان آمده‌ام اولین دغدغه‌ام گسترش و تقویت فعالیت‌های قرآنی بود که امیدوارم با برنامه ریزی که صورت می گیرد در این امر موفق باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه فعالیت‌های زیادی در خصوص مسائل قرآنی در استان انجام می شود، گفت: متاسفانه همدلی وهماهنگی بین سازمان ها و تشکل‌های قرآنی استان وجود ندارد.

وی با اشاره به موازی‌کاری‌هایی که در حوزه فعالیتهای قرآنی انجام می‌گیرد،‌ گفت: متولی‌های متعددی در امور قرآنی در سطح استان و کشور وجود دارد که این تعدد باعث ایجاد موازی کاری می‌شود و امیدواریم شورای توسعه فعالیتهای قرآنی زمینه افزایش همدلی و هماهنگی و کاهش موازی کاری در این حوزه را فراهم آورد.

انتهای پیام

captcha