مردم تربت‌جام در ماه رمضان دل‌های خود را به برنامه‌های قرآنی سپردند
کد خبر: 3721771
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵

مردم تربت‌جام در ماه رمضان دل‌های خود را به برنامه‌های قرآنی سپردند

شهرستان‌ها- کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت‌جام گفت: برگزاری جلسات تفسیر در ۶۰ پایگاه مسجدی، ۸۰ کلاس روخوانی و روان‌خوانی، ۴۰ مسابقه قرآنی در مؤسسات و خانه‌های قرآنی، پنج محفل انس با قرآن به‌ صورت محوری، ۱۰۰ جلسه قرآن خانگی و ۸۰ مراسم جزء خوانی قرآن از جمله برنامه های قرآنی این شهرستان در ماه مبارک رمضان است.

مردم تربت‌جام؛ دل‌های خود را به برنامه‌های قرآنی سپردند

حجت‌الاسلام حسین محمدی، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی و دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی شهرستان تربت‌جام در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی به فعالیت های قرآنی این شهرستان در ماه نزول قرآن اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسات تفسیر در ۶۰ پایگاه مسجدی، ۸۰ کلاس روخوانی و روان‌خوانی، ۴۰ مسابقه قرآنی در مؤسسات و خانه‌های قرآنی، پنج محفل انس با قرآن به‌ صورت محوری، ۱۰۰ جلسه قرآن خانگی و ۸۰ مراسم جزء خوانی قرآن کریم را در ماه مبارک رمضان در شهرستان تربت‌جام شاهد بودیم.

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت‌جام گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان در این شهرستان مرزی ۳ پایگاه محوری تفسیر قرآن کریم با محوریت سوره فتح برگزار شده است و این جلسات تفسیر در شهر تربت‌جام توسط امام‌جمعه شهرستان در محل سالن تربیت، در شهر نصرآباد توسط امام‌جمعه نصرآباد و در شهر صالح‌آباد توسط امام‌جمعه صالح‌آباد در حال پیگیری است.
محمدی ادامه داد: روحانیت و ائمه جماعات مساجد نیز این جلسات تفسیر را در مساجد خود روزانه برگزار می‌کنند و در مجموع ۶۰ پایگاه پیش‌بینی‌ شده است.

چهار برنامه جزء خوانی به‌صورت محوری

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت‌جام به ۸۰ جلسه جزء خوانی قرآن کریم در این ماه مبارک اشاره کرد و افزود: چهار محفل قرآنی به‌صورت محوری در شهرستان تربت‌جام برای عموم برگزار می‌شود که مصلای الغدیر و مزار شیخ احمد جامی دو محل برگزاری این جلسات محوری در شهرستان تربت‌جام و نیز جلسات جزء خوانی صالح‌آباد و نصرآباد هستند که روزانه قاریان شیعه و اهل سنت، طبق برنامه از پیش تعیین‌ شده و مصوب شده شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرانی شهرستان یک جزء از کلام وحی را تلاوت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در همین راستا برادران و خواهران تشیع در مصلا و برادران و خواهران اهل سنت در مزار حضور می یابند و در پایان هر جلسه تفسیر آیات کاربردی همان جزء توسط مفسرین قرآن صورت می‌گیرد.
دبیر هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی شهرستان تربت جام ادامه داد: در این ماه ۵ محفل انس با قرآن به‌صورت محوری در این شهرستان با حضور قاریان برجسته استانی و شهرستانی برگزار شد که این محافل با همکاری تبلیغات اسلامی، اوقاف و دفاتر امامان جمعه بود.
محمدی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های قرآنی این شهرستان، برگزاری کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی برای جوانان، نوجوانان و کودکان است که ۸۰ کلاس در مؤسسات و خانه‌های قرآنی این شهرستان در حال برگزاری است  و در ادامه این جلسات، ۴۰ مسابقه قرآنی در مؤسسات و خانه‌های قرآنی برگزار می‌شود.
این مسئول قرآنی شهرستان به اعزام ۵ استاد و مربی برجسته قرآنی به مدارس سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: سعی شده امسال پربارتر و باشکوه‌تر از سال‌ها قبل فعالیت‌های قرآنی در شهرستان برگزار شود و در این شهرستان حدود ۱۰۰ جلسه قرآنی به‌صورت خانگی و سنتی داریم که ۸۰ جلسه به‌طور کامل شناسایی‌ شده و برای ۵۰ موارد از این جلسات شناسنامه قرآنی صادر شده است و در این ماه به دنبال ساماندهی و صدور شناسنامه قرآنی برای الباقی جلسات هستیم.
محمدی به مراسم احیای شب‌های قدر اشاره کرد و بیان کرد: ۷۰ مراسم احیای شب‌های قدر در سطح شهر و روستا‌های این شهرستان نیز برگزار شد.

انتهای پیام

captcha