آموزش ۳۰۰ قرآن‌آموز در مؤسسه قرآنی «سحاب رحمت» تبریز
کد خبر: 3721811
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶

آموزش ۳۰۰ قرآن‌آموز در مؤسسه قرآنی «سحاب رحمت» تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر مؤسسه قرآنی سحاب رحمت تبریز، با بیان اینکه ۳۰۰ قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این موسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، فصیح خوانی، حفظ، صوت و لحن، تجوید، حفط و مفاهیم از گرایش‌های آموزشی موسسه قلمداد می‌شوند.

زهرا کوهی مدیر مؤسسه قرآنی سحاب رحمت تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 300 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این موسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، فصیح خوانی، حفظ، صوت و لحن، تجوید، حفط و مفاهیم از گرایش‌های آموزشی موسسه قلمداد می‌شوند.
وی افزود: قرآن پیام روشن الهی است که همه انسان‌ها را به راستی درستکاری دعوت می کند.

آموزش 300 قرآن آموز در مؤسسه قرآنی سحاب رحمت تبریز
وی با اشاره به پایه‌های سنی قرآن آموزان این مؤسسه خاطرنشان کرد: قرآن آموزان در پایه‌های سنی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال نوجوان در کلاس های آموزشی حاضر می شوند.
کوهی، ضمن بازگو نمودن رویکرد برنامه آموزشی قرآن ادامه داد: مهم ترین رویکرد برنامه آموزشی قرآن جامعیت آموزشی قرآن است، یعنی آموزش قرآن باید به نحوی باشد از یک سو همه حیطه‌های یادگیری را شامل شود و به ویژه بر حیطه عاطفی که متکلف ایجاد و تقویت انس و علاقه دانش آموزان به قرآن و یادگیری آن است.
مدیر مؤسسه قرآنی سحاب رحمت تبریز از گشوده شدن راه برای رسیدن به سعادت از جانب پرورگار گفت و یادآور شد: خداوند یکتا، برای هدایت بندگانش راه‌های زیادی گشوده و مسیرهای هموار متعددی قرار داده است، تا بندگانش با تأمل در نشانه‌ها و آیات خداوندی که در همه آفریده‌هایش مانند نقطه‌ای نورانی می درخشد، راه راست و مستقیم را برگزیده و به سعادت دنیا و آخرت ره یابند.
کوهی اظهار کرد: یادگیری و یاددهی قرآن، پاداش بزرگی دارد و در اهمیت آن همین بس که خداوند از خود به عنوان «معلم قرآن» یاد می کند.
وی با اشاره به فرموده مولای متقیّان علی(ع) افزود: امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند: خداى تعالى كتابى راهنما فرستاد و در آن خوب و بد را روشن ساخت، پس راه خوبى را پيش گيريد تا هدايت شويد و از راه بدى دورى جوييد تا به مقصد برسيد.
کوهی، رسالت قرآن را جهت دهی به حركت انسان دانست و تاکید کرد: رسالت علم ساخت جهان و رسالت قرآن، رشد ایمان و جهت دهی به حركت انسان است و با توجه به اسارت علم در دست برخی از انسان های آلوده به قدرت و ثروت و فزون خواه، ضرورت پایبندی به كتاب آسمانی به دور از تحریف و یک مكتب الهی آشكار شده است.

انتهای پیام

captcha