برپایی بیش از 60 هزار پایگاه جمع‌آوری فطریه/ برخورد با صندوق‌های بدون آرم
کد خبر: 3721863
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
انتظاری:

برپایی بیش از 60 هزار پایگاه جمع‌آوری فطریه/ برخورد با صندوق‌های بدون آرم

گروه جامعه ــ مدیرکل اجرایی زکات کمیته امداد از استقرار بیش از 60 هزار پایگاه جمع آوری زکات فطریه در سراسر کشور خبر داد و گفت: نیروی انتظامی با گشت گسترده در سطح شهرها با صندوق‌هایی که فاقد آرم دبیرخانه هستند و متحد‌الشکل نیستند برخورد می‌کند.

برپایی بیش از 60 هزار پایگاه جمع آوری فطریه/ برخورد پلیس با صندوق‌های بدون آرم

نجفعلی انتظاری، مدیرکل اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با ایکنا؛ از استقرار بیش از 60 هزار پایگاه جمع آوری زکات فطریه در سراسر کشور خبر داد و گفت: تمام صندوق‌ها با نشان دبیرخانه شورای زکات هر شهرستان باید وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: مؤسسات خیریه مردم نهاد دارای مجوز، کمیته امداد، بهزیستی و ... باید به  دبیرخانه شورای زکات منطقه مستقر در دفاتر کمیته امداد مربوطه مراجعه و نسبت به دریافت مجوز و صندوق متحد الاشکل اقدام کنند.

انتظاری با بیان اینکه مبالغ زکات فطریه جمع آوری شده در نهایت توسط مؤسسات مجوز دار با نظارت دبیرخانه شورای زکات میان نیازمندان توزیع می‌‌شود، گفت: مردم از ارائه زکات فطریه به صندوق‌هایی که فاقد آرم دبیرخانه هستند و متحد‌الاشکل نیستند خودداری کنند.

وی پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، سامانه *8877#  و اپلیکیشن‌های سنا و سکه را از جمله راه‌های واریز زکات فطریه برشمرد و گفت: مجوز شرعی دریافت زکات فطریه از درگاه‌های اینترنتی نیز اخذ شده است.

مدیرکل اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) از مشارکت فرماندهی نیروی انتظامی برای رصد و گشت در سطح شهرها و مقابله با افرادی که به صورت غیرقانونی اقدام به برپایی صندوق کرده‌اند خبر داد و گفت: نیروی انتظامی با گشت گسترده در سطح شهرها با موارد تخلف برخورد می‌کند.

انتهای پیام

captcha