«مکتب الزهرا» گلوگاه؛ خانه‌ای اجاره‌ای به دور از تکنولوژی/ نبود حمایت مالی و معنوی مسئولان
کد خبر: 3721873
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰

«مکتب الزهرا» گلوگاه؛ خانه‌ای اجاره‌ای به دور از تکنولوژی/ نبود حمایت مالی و معنوی مسئولان

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مکتب‌الزهرا گلوگاه، هزینه آب و برق را رایگان خواند و از مشکلات موسسه قرآنی به نبود حمایت مالی و معنوی مسئولان اشاره کرد و گفت: هیچ نهادی از ما حمایت نمی‌کند من ۵ میلیون تومان پیش پول را قرض کردم تا این خانه کلنگی را با هزینه شخصی با ماهی ۳۰۰ هزار تومان اجاره کنم.

 تنها امیدم نفس کشیدن مراکز قرآنی است

سارا عظیمی، مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت مکتب‌الزهرا گلوگاه در گفت‌وگو با ایکنا مازندران، اظهار کرد: مسئولین وارد شده در حوزه قرآن نگاهی تجاری و انتفاعی به خانه قرآن‌ها دارند و این نگاه غیر مستقیم به قرآن آسیب می‌زند.
وی با بیان اینکه این موسسه از سال 1387 تاکنون مشغول به فعالیت است، افزود: تعداد 500 قرآن آموز تا سطح عالی قرائت در موسسه آموزش می‌بینند ولی با این وجود 40 نفر از مربیان ما خانه نشین هستند.
اجاره خانه کلنگی با پول قرضی
عظیمی هزینه آب و برق را رایگان خواند و از مشکلات موسسه قرآنی به نبود حمایت مالی و معنوی مسئولین اشاره کرد و گفت: هیچ نهادی از ما حمایت نمی کند من 5 میلیون تومان پیش پول را قرض کردم تا این خانه کلنگی را با هزینه شخصی با ماهی 300 هزار تومان اجاره کنم.
وی افزود: تنها امیدم نفس کشیدن مراکز قرآنی است و بسیار برایم سخت و غیر قابل تحمل است که بر زبان مردم جاری شود که این دارالقرآن هم مثل دیگه دارالقرآن‌ها بسته شد.
مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت مکتب‌الزهرا گلوگاه اظهار کرد: مکتب الزهرا در سال‌های گذشته با برترین‌های قرآن نظیر؛ اشرف السادات نورانی، زهرا صفری و زهرا اشکارگر و از آقایان مهندس سعید عرفانی و محمد علی عظیمی و تربیت استادان حرف اول را می زد ولی حالا افت شدیدی کرده و متاسفانه در مسابقات نمی توانیم مثل گذشته رتبه کسب کنیم.
وی  افزود: اعطای جایزه به قید قرعه به برترین ها و نبود جوایز مشخص و چشمگیر از انگیزه قرآن‌آموزان کم سن و سال کاسته است.
گوشی موبایل تنها وسیله کاربردی ما از تکنولوژی 
عظیمی مشکلات مالی را مادر همه مشکلات دار القرآن ها دانست و افزود: نبود حمایت‌های مالی باعث شده ما در موسسه کامپیوتر و حتی لپ تاپ هم نداشته باشیم تا بتوانیم از روش های جدید آموزشی استفاده کنیم تنها گوشی موبایل وسیله کاربردی ما از تکنولوژی است.
وی راه حل کاهش مشکلات مالی موسسات را انعقاد تفاهم نامه با معاونت قرآن عترت ارشاد دانست و افزود: در گذشته با عقد تفاهم نامه مشخص می‌شد هر مدیر چه تعداد قرآن آموز برای مسابقات معرفی می کند و بودجه ای طبق خروجی قرآن آموزان در مسابقات به موسسه داده می‌شد که این هزینه صرف خود موسسه و قرآن آموزان می‌شد اما نبود تفاهم نامه جرئت اجرای برنامه هایی همچون؛ سبک زندگی اسلامی را از موسسات سلب کرده است.
این مدیر قرآنی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی اقدامی فرهنگی است، افزود: برگزاری دوره آموزش تربیت معلم پیش دبستانی قرآن و دریافت هزینه 250 هزار تومان برای یک دوره تربیت معلم می‌تواند راه‌کارحل مشکل مالی موسسات باشد اما نبود استقبال از این طرح سبب شده مشکل مالی مراکز و موسسات قرآنی به قوت خود باقی تماند.
غیرممکن بودن هوشمند‌سازی موسسات با مشکلات مالی پیش رو
وی ادامه داد: ما علاقه‌مندیم آموزش قرآن با جذابیت همراه باشد اما با وجود مشکلات مالی پیش رو هوشمند‌سازی موسسات غیرممکن است.
مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت مکتب‌الزهرا گلوگاه از اتحادیه قرآ ن  تشکر کرد و گفت: تا سال گذشته حمایت‌هایی به صورت وام از اتحادیه قرآن بود اما الان عدم وجود بودجه وام دهی را قطع کرده است.
وی خواستار نظم در حمایت مالی و معنوی موسسات قرآنی از جانب معاونت قران و عترت اداره کل ارشاد اسلامی استان شد و افزود: من اجاره این ماه موسسه  را قرض کردم فقط عرق طلبگی باعث شده در این مسیر باشم.
انتهای پیام
المیرا عنایتی

 

captcha