خاطرات دفاع مقدس ناب‌ترین منبع الهام برای شاعران متعهد است
کد خبر: 3721894
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰

خاطرات دفاع مقدس ناب‌ترین منبع الهام برای شاعران متعهد است

گروه ادب ــ پدر شعر آئینی کشورمان درباره برگزاری دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس گفت: خاطرات دفاع مقدس ناب‌ترین منبع الهام برای شاعران متعهد کشور است.

خاطرات دفاع مقدس ناب‌ترین منبع الهام برای شاعران متعهد است

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس با هدف تحقق منویات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در پاسداشت ادبیات دفاع مقدس و نقش زنان در این حماسه بزرگ، کمک به رشد و اعتلای فرهنگ کتابخوانی عمومی به‌ ویژه در میان هنرمندان و شاعران و همچنین تشویق شاعران جوان به بهره‌گیری از گنجینه دفاع مقدس در خلق آثار ادبی در حال برگزاری است.

محمدعلی مجاهدی از ادبا و شاعران پیشکسوت کشور درباره برگزاری این کنگره گفت: یکی از اتفاقات نادری که در تاریخ کهنسال این سرزمین رخ داده، حماسه ۸ سال دفاع مقدس است که طی آن بهترین، هوشمندترین و پاکدامن‌ترین انسان‌ها برای دفاع از میهن و باورهای دینی خود در جبهه‌ها حضور پیدا کردند و از اعتبار نظام و مکتب شیعه دفاع کردند.

وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم روایتگر جوانمردی‌ها، فداکاری‌ها و پایمردی‌های این افراد باشیم، گفت: کمترین کاری که امروز می‌توانیم در قبال این بزرگ‌مردان انجام دهیم این است که در هر حرفه و هنری اشتغال داریم، یاد و خاطره این عزیزان را گرامی بداریم و نگذاریم که آنها به دست فراموشی سپرده شوند که در این میان نقش دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی بسیار مهم است.

این شاعر پیشکسوت با تقدیر از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای برپایی کنگره شعر کتاب دفاع مقدس، گفت: برپایی این کنگره باعث می‌شود تا شاعران کشور با مطالعه آثار ارزشمند در حوزه دفاع مقدس، آگاهی مناسبی از ابعاد مختلف این حماسه و همچنین شخصیت و زندگی شهدا، جانبازان و ایثارگران به دست آورند، آگاهی‌های که هر کدام می‌تواند سوژه یکی از اشعار این شاعران باشد. بر این اساس معتقدم خاطرات دفاع مقدس ناب‌ترین منبع الهام برای شاعران متعهد کشور است.

مجاهدی با اشاره به محوریت برپایی دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس عنوان کرد: یکی از بخش‌های کمتر پرداخته شده در حوزه دفاع مقدس موضوع حضور بانوان حماسه‌ساز در این عرصه بوده که البته طی سال‌های اخیر آثار گرانقدری در این موضوع توسط این بزرگواران منتشر شده است؛ حتی در سال‌های اخیر شاهد حضور چشمگیر بانوان در حوزه شعر آیینی، شعر مقاومت و شعر ولایت هستیم که انتخاب این موضوع برای دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس نشان از درک این ضرورت و ایجاد زمینه‌ای برای حضور هر چه بیشتر بانوان شاعر در این عرصه است.

انتهای پیام

captcha