استقرار ۶۰ پایگاه ثابت جمع‌آوری زکات فطره در لرستان
کد خبر: 3721919
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
محمدی خبرداد:

استقرار ۶۰ پایگاه ثابت جمع‌آوری زکات فطره در لرستان

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره امور اجرایی زکات لرستان از استقرار ۶۰ پایگاه ثابت جمع‌آوری زکات فطره در لرستان خبر داد و گفت‌: متولی جمع‌آوری زکات در استان به‌عهده‌ کمیته امداد است و هیچ‌گونه مؤسسه یا نهادی حق جمع‌آوری زکات را ندارد.

استقرار ۶۰ پایگاه ثابت جمع‌آوری زکات فطره در لرستان

 

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام منوچهر محمدی، رئیس اداره امور اجرایی زکات لرستان، شامگاه یک‌شنبه، ۲۰خرداد در در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به جلسات شورای داخلی امداد در خصوص زکات و هم‌چنین در محضر نماینده ولی‌فقیه در استان به نتیجه رسیدیم که متولی جمع‌آوری زکات فطریه در استان، کمیته امداد است و هیچ اداره‌ای حق ورود و جمع‌آوری زکات را ندارد.
وی اظهارکرد: اگر مؤسسه و اداره‌ای بخواهد در زمینه‌ ورود جمع‌آوری زکات فطریه اقدام کند بر اساس مصوبات شورای زکات استان باید از کمیته امداد که متولی این امر مهم و خطیر است، مجوزی کسب کند که تا به حال چنین چیزی صورت نگرفته است.
محمدی با اشاره به این‌که مجموع پایگاه‌های ثابت جمع‌آوری زکات در شهرستان‌ها بیش‌از 60 پایگاه است، خاطرنشان کرد: غالباً در روستاها پایگا‌ه‌های جمع‌آوری زکات به‌صورت سیار است، رئیس شورا روحانی است و در همان روز عاملین زکات مشغول به جمع‌آوری زکات فطریه در روز عید می‌شوند.
رئیس اداره امور اجرایی زکات لرستان گفت: طبق فتوای مقام معظم رهبری در همان روز زکات فطریه باید بین فقرا تقسیم شود و ما نیز این مهم را در اولویت کاری خود داریم.
وی تصریح کرد: آن‌چه سالیان گذشته در خصوص جمع‌آوری فطریه داشته‌ایم در راستای فقرا هزینه کرده‌ایم و همواره اولویت با آن‌ها بوده است.
محمدی هم‌چنین در ادامه‌ سخنان خود ضمن اشاره به اینکه برخی از مؤسساتدر روز عید فطر، اقدام به جمع‌آوری زکات می‌کنند و متاسفانه نحوه هزینه‌کرد آن‌ها را  نمی‌دانیم، اظهارکرد: آن‌چه در مصوبات آمده، وظیفه‌ی نیروی انتظامی است صندوق‌هایی که غیر از امداد، منقوش به آرم زکات هستند و مشغول به جمع‌آوری می‌باشند با آن‌ها برخورد کند.
رئیس اداره امور اجرایی زکات استان لرستان با اشاره به این‌که در اکثر روستاها مردم خود اقدام به جمع‌آوری زکات می‌کنند و مستقیما به دست فقرا
می‌رسانند و تحویل کمیته امداد نمی‌دهند، اضافه کرد: در سال گذشته، مجموع هزینه‌ی جمع‌آوری زکات فطریه در سطح استان 4 میلیارد و 300میلیون تومان بود که تحویل کمیته‌ امداد شد و با توجه به اکیپ توزیعی که داشتیم، همان روز بین فقرا و مددجویان تقسیم کردیم.
وی اضافه کرد: فطریه زکات جمع‌آوری شده در هر مکان، بین فقرای همان منطقه توزیع می‌شود.
محمدی در پایان سخنان خود با اشاره به این‌که فطریه امسال بنا بر فتوای مقام معظم رهبری هشت هزار تومان اعلام شده که در استان لرستان 7هزار تومان می‌باشد، گفت: حضرت علی(ع) در خصوص فقرا می‌فرمایند اگر فقیری باشد و من نتوانم به او کمک کنم در فردای قیامت شرمنده خدا و رسول خدا می‌شوم.

انتهای پیام

captcha