ایام فاطمیه در ایران امروز از نگاه نویسنده آلمانی
کد خبر: 3721951
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
در قالب کتاب تبیین شد؛

ایام فاطمیه در ایران امروز از نگاه نویسنده آلمانی

گروه بین‌الملل - کتاب «ایام فاطمیه در ایران امروز؛ شرح یک دوره عزاداری شیعه» نوشته ربکا شفلر، نویسنده آلمانی است و در آن نحوه عزاداری برای دختر پیامبر(ص) در فرهنگ شیعه تبیین شده است.

ایام فاطمیه در ایران امروز از نگاه نویسنده آلمانیرایزنی فرهنگی ایران در آلمان در خبری به ایکنا اعلام کرد: این کتاب نوشته ربکا شفلر(Rebekka Scheffler) بوده و به زبان آلمانی تألیف شده است. سال انتشار این اثر 2017 میلادی است و این کتاب 64 صفحه دارد.

برگزاری مراسم عزاداری مذهبی در میان شیعیان ایرانی، جایگاه ویژه‌ای دارد. تعزیه و روضه‌خوانی از جمله رسوم مذهبی در ایران هستند که در ادبیات عاشورا توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. در این میان به ایام فاطمیه و مراسم مربوط به آن کمتر پرداخته شده است. در این مراسم شیعیان در یک دوره، به عزاداری برای دختر پیامبر اسلام(ص) می‌پردازند. کتاب حاضر با بررسی این مراسم، به شناخت بهتر فرهنگ شیعه کمک می‌کند.

نویسنده کتاب، تحصیلات خود را در زمینه مطالعات شرقی در دانشگاه «بامبرگ» آلمان در سال 2015 به اتمام رسانده است و در حال حاضر به عنوان مدرس زبان فارسی در مقطع کارشناسی در دانشگاه «بن» این کشور، فعالیت می‌کند.

ایام فاطمیه در ایران امروز از نگاه نویسنده آلمانی

انتهای پیام

captcha