کاهش ۶۳ درصدی میزان تلفات سوانح رانندگی در شهرهای خراسان شمالی
کد خبر: 3722047
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲

کاهش ۶۳ درصدی میزان تلفات سوانح رانندگی در شهرهای خراسان شمالی

گروه اجتماعی-فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان تلفات سوانح رانندگی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۳ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۶۳ درصدی میزان تلفات سوانح رانندگی در شهرهای خراسان شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، سردار علیرضا مظاهری، فرمانده انتظامی استان در نشست خبری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح شهرهای استان شش فقره تصادف فوتی و ۶۰۰ فقره جرحی اتفاق افتاده که در مجموع ۷۰۰ نفر نیز مجروح شده اند.

وی با اشاره به اینکه با فوت شش نفر در درون شهرهای استان براثر تصادف این شاخص ۶۳ درصد کاهش یافته، افزود: طی مدت یاد شده سال گذشته ۱۶ نفر براثر تصادفات درون شهری جان باختند.

مظاهری در ارتباط با تصادفات درمحورهای برون شهری استان نیز اظهار کرد: سال جاری ۴۱ نفر بر اثر تصادف در محورهای استان جان خود را از دست داده اند که این شاخص در مدت مشابه سال گذشته ۴۶ نفر بوده و در مجموع از کاهش ۱۱ درصدی برخوردار است.

وی با اشاره به آعاز طرح تابستانی پلیس در محورهای استان از ۲ف خرداد ماه سال جاری، گفت: با توجه به کاهش جزیی که در بخش تلفات جاده ای و درون شهری مواجه هستیم، باید رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کرده و به هشدارهای پلیس توجه کنند.

مظاهری در حوزه پلیس آگاهی نیز عنوان کرد: در مجموع امسال ۲۳۸ فقره سرقت مهم رخ داده که این شاخص با ۱۳ درصد کاهش ۲۷۶ مورد بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه سرقت های خرد در این منطقه افزایش یافته، افزود:امسال با بیش از ۶۰ درصد کاهش تعداد سرقت های به عنف در استان به هفت مورد رسیده است.

وی یادآورشد: امسال۵۲۰ فقره پرونده سرقت در استان تشکیل شده که ۳۵۰ مورد از آن ها منجر به کشف شده و  ۶۳ نفر سارق و مالخر نیز دستگیر و معرفی مراجع قضایی شده اند. 

مظاهری با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه پلیس آگاهی در جرائم جنایی ۷۵ فقره انواع پرونده تشکیل شده، گفت: مهمترین پرونده ها کشف دو فقره قتل، دستگیری ۱۳ نفر در جرائم مختلف و کشف چند قبضه سلاح شکاری است.

وی با اشاره به تشکیل ۱۶۸ پرونده جعل و کلاهبرداری در استان، افزود: از مجموع این تعداد پرونده ۱۴۷ فقره کشف و ۱۲۷ نفر نیز دستگیر شده اند. 

وی عنوان کرد: کلاهبرداری ها در ارتباط با استخدام، دلالی در امورات اداری، تسهیلات غیر مجاز ، جعل مهر، فروش عتیقه و دلار تقلبی بود.

 مظاهری با اشاره به انهدام باند شرکت هرمی اغفال جوانان جویای کار، افزود: در این رابطه ۲۰ نفر دستگیر شدند که بیشتر جوانان مربوط به استان های دیگر کشور بودند.

وی با اشاره به تشکیل ۱۶ فقره پرونده و دستگیری دو نفر با شگرد تصادف ساختگی، یادآورشد: با توجه به انجام ۵۲ فقره جعل چک و فاکتور این در حالیست که متاسفانه آمار جعل در خراسان شمالی نسبت به جمعیت بالا است.

 وی با اشاره به تشکیل ۳۰ فقره پرونده درباره کالای قاچاق، گفت: امسال بیش از هشت هزار فقره کالای قاچاق به ارزش دو میلیارد و ۵۸ میلیون ریال کشف شده است.

مظاهری با اشاره به سرقت به عنف در آرایشگاه زنانه در بجنورد طی چند روز گذشته، افزود: گویا مردی وارد آرایشگاه شده با استفاده از چاقو و شوکر  افراد را وادار به دادن طلا و جواهرات، پول نقد و گوشی موبایل کرده و در نهایت با بردن اموال از محل گریخته است.

وی با اشاره به اعزام نیروهای پلیس پس از پنج دقیقه به محل حادثه، ادامه داد: با توجه به اطلاعات موجود ماموران آگاهی توانستند کمتر از ۴۸ ساعت سرنخ هایی را به دست آورده و فردی با هویت مشخص با بهره گیری از بانک های اطلاعاتی را شناسایی کنند.

 وی با اشاره به مشخص شدن  مخفیگاه سارق و اعزام تیم عملیاتی، متهم دستگیر و به جرم خود اعتراف کرده است،ادامه داد: در بازرسی از منزل متهم ابزار جرم کشف شد و در ادامه دو نفر دیگر از افرادی که در این سرقت مشارکت داشتند، دستگیر شدند.

وی عنوان کرد: قرار بر این بوده تا این سارقان گاوصندوق منزل و آرایشگاه دیگری را هم سرقت کنند.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی از استان های کم جرم در کشور است، گفت: این در حالیست که به رغم گوشزدو هشدارهای فراوان اما صنوف فعال در منطقه برای امنیت خود اقدامی انجام نمی دهند.

captcha