تأثیرات و آینده افزوده شدن بخش بانوان به مسابقات قرآن روشندلان جهان اسلام
کد خبر: 3722126
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵
حجت‌الاسلام سیدمحمدی بیان کرد:

تأثیرات و آینده افزوده شدن بخش بانوان به مسابقات قرآن روشندلان جهان اسلام

گروه مسابقات ــ مشاور و مسئول امور فرهنگی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه سازمان بر افزودن بخش بانوان به چهارمین دوره مسابقات روشندلان جهان اسلام مصمم است، به بیان تأثیرات این رقابت‌ها پرداخت.

به گزارش ایکنا؛ سومین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم روشندلان جهان اسلام اواخر فروردین‌ماه همزمان با بزرگترین رویداد قرآنی کشور یعنی سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. در این خصوص با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی سیدمحمدی، مشاور و مسئول امور فرهنگی سازمان بهزیستی گفت‌وگویی داشتیم؛
ـ برپایی مسابقات قرآن خاصه گروه نابینایان را چه میزان ضروری می‌دانید؟
این نیاز سال‌ها بود که توسط نابینایان در مسابقات قرآن داخل کشور مطرح می‌شد و هر بار بنا بر دلایلی و مشکلاتی چون مالی، حقوقی و قانونی و ... امکان اجرا نداشت، با توجهات الهی از سه سال گذشته با پیگیری‌های سازمان بهزیستی و طی جلسات و هماهنگی‌هایی که با ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن شد و توجیه اعضای ستاد، مصوب شد که به صورت آزمایشی این مسابقات در سال نخست برپا شود و سپس بازخورد آن معین شود که شاهد استقبال از این مسابقات در میان نابینایان داخل و خارج از کشور بودیم و به همین دلیل سه سال است که این برگزار می‌شود و همه سال سعی بر توسعه کمی و کیفی مسابقات داشتیم.
ـ چه میزان زمینه‌های افزوده شدن بخش بانوان در چهارمین دوره مسابقات فراهم است؟
این تصمیم به دلیل نیاز به ورود بانوان نابینای ایران و دیگر کشورها به حوزه امور قرآنی اتخاذ شد و یقیناً بانوان به عنوان رکن اساسی خانواده اگر مأنوس با قرآن شوند، می‌توانند در تربیت فرزندان و ارتقای فرهنگ زندگی در خانواده مؤثر باشند و لذا ارتباط بانوان با قرآن برایمان حائز اهمیت است. لذا سازمان بهزیستی این تصمیم را اتخاذ کرد و به صورت رسمی افزودن این بخش را در چهارمین دوره مسابقات روشندلان جهان اسلام اعلام کرد و این نشان داد که سازمان بهزیستی بر این امر مصمم است و امیدواریم ستاد عالی مسابقات نیز این درخواست را بپذیرد و شاهد برپایی نخستین دوره طی سال آینده باشیم.
ـ چه تأثیری این مسابقات بر دیگر بخش‌های جامعه هدف سازمان بهزیستی گذاشته است؟
جامعه نابینایان دارای قابلیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری در همه رشته‌ها است و این افراد توانمندی‌ خود را در قرآن در کشور نشان داده‌اند و شاهد این حرکت خوب و جنب و جوش در میان نابینایان برای حضور در مسابقات قرآن نابینایان هستیم و سعیمان این بود که این پویایی نیز پس از برپایی مسابقات در استان‌ها متوقف نشود، بلکه ادامه‌دار باشد. کارهایی را طی سال‌های گذشته انجام دادیم که رو به توسعه است. اثر این مسابقات می‌تواند ایجاد انگیزه برای دیگران باشد و این احساس در آنها ایجاد می‌شود که می‌توانند در عرصه‌های بالاتر قدم بردارند.
انتهای پیام

captcha