توصیه حجت‌الاسلام انصاریان به فعالان قرآنی در فضای مجازی
کد خبر: 3722159
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

توصیه حجت‌الاسلام انصاریان به فعالان قرآنی در فضای مجازی

گروه فناوری اطلاعات ــ صاحب تفسیر حکیم قرآن کریم با تاکید بر اینکه فضای مجازی اصالتا یک نعمت است و باید مارک نعمت الهی به آن بخورد به فعالان قرآنی این عرصه توصیه کرد: خسته نشوید، از انتقاد‌ها نرنجید، از گفتار‌های ناروا ناراحت نشوید و کارتان را با شوق ادامه دهید چراکه این یک جهاد اکبر در مقابل دیگران است که از این نعمت درست استفاده نمی‌کنند.

http://iqna.ir/files/fa/news/1397/3/20/929720_704.jpg
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان، مفسر قرآن و صاحب تفسیر حکیم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ با بیان اینکه فضای مجازی اصالتا یک نعمت است، اظهار کرد: این اختراع باید مارک نعمت الهی بخورد، ولی به قول پروردگار در سوره مبارک ابراهیم که می‌فرماید: «اَلَم تَرَ اِلَی الَّذینَ بَدَّلوا نِعمَتَ اللهِ کُفرًا وَ اَحَلّوا قَومَهُم دارَ البَوار»؛ ِ. عده‌ای این نعمت را تبدیل به ناسپاسی می‌کنند؛ وقتی نعمت را کسی تبدیل به کفر کند همه دوست‌دارانش را به طرف جهنم می‌کشاند.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های اخیر انجام شده توسط صدا و سیما و فعالان قرآنی افزود: کاری که اخیرا رادیو قرآن در مورد فضای مجازی مربوط به قرآن کرد، در حقیقت سپاسگزاری از نعمت خداوند است و یک عده‌ای را به دنبال خودش به طرف رضایت‌الله و جنت‌الله می‌کشانند. این کار بسیار ارزشمند است و همه فعالان این عرصه در این مسیر حرکت می‌کنند.
 
از انتقاد‌ها نرنجید
صاحب تفسیر حکیم بیان کرد: همیشه به کسانی که کار مثبت می‌کنند سفارش می‌کنم که خسته نشوید؛ از انتقاد‌ها نرنجید و از گفتار‌های ناروا ناراحت نشوید و کارتان را با شوق ادامه دهید و به همه فعالان مجازی که در جهت تبیین مبانی دینی و قرانی فعالیت و خدمت‌رسانی می‌کنند هم این سفارش را دارم.

این یک جهاد اکبر در مقابل دیگران است
حجت‌الاسلام انصاریان ادامه داد: همه انبیا(ع) در مقابل هجوم و گفتار ناروا بودند که بزرگ‌ترینش پیغمبر اکرم است؛ ۱۳ سال درباره او تبلیغ می‌کردند که ساحر، درغگو و دیوانه است، اما امروز جهان را گرفته است؛ لذا فعالان فضای مجازی که در جهت تبیین مبانی دینی و قرآنی حرکت می‌کنند بدانند که هیچ‌کس آینده کار را خبر ندارد و به دنبال موج این کار‌ها هم نمی‌توان رفت لذا این یک جهاد اکبر در مقابل دیگران است که از این نعمت درست استفاده نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه فعالان قرآنی صدای پروردگار را با مفاهیم دانش بی‌نهایت به سراسر ایران و خارج از ایران پخش می‌کنند، به ایکنا گفت: این کار بسیار با عظمتی است که اگر هنرمندانه به دست مردم برسد، مردم آماده پذیرش مفاهیم قرآنی هستند.
 
شوق داشته باشید تا اینگونه کار‌ها جامع و کامل به دست جامعه اسلامی برسد
مفسر قرآن کریم در ادامه با تاکید بر اینکه یک هنرمند باید عالمانه و هنرمندانه مفاهیم قرآنی را به مردم برساند، تصریح کرد: اگر با نگاه حقیقت‌بین کار کنید، عنایت قرآن را لمس خواهید کرد؛ لذا باید شوق داشته باشید تا اینگونه کار‌ها جامع و کامل و درست به دست جامعه اسلامی برسد و مردم از آن‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha