راهیابی ۴۴۰ نفر به مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف همدان
کد خبر: 3722244
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱

راهیابی ۴۴۰ نفر به مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف همدان

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان همدان عنوان کرد: مرحله شهرستانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه با معرفی ۴۴۰ برگزیده به کار خود پایان داد.

راهیابی ۴۴۰ نفر به مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف همدان

مجتبی جمالی، رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: مرحله شهرستانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه با معرفی 440 برگزیده به کار خود پایان داد.
وی با بیان اینکه این دور از مسابقات در دو بخش شفاهی و کتبی برگزارشد افزود: ترتیل، قرائت، حفظ، اذان و دعا خوانی رشته‌های بخش شفاهی و تفسیر قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه موارد امتحانی در بخش کتبی بود.
3 هزار شرکت کننده در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن حضور داشتند
جمالی با اشاره به اینکه حدود 3 هزار شرکت کننده در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن حضور داشتند اضافه کرد: حدود هزار و 200 شرکت کننده در بخش شفاهی و هزار و 800 قرآنی در بخش کتبی به رقابت با یکدیگر پرداختند.
رئیس اداره قرآن اوقاف استان با بیان اینکه این دور از مسابقات با معرفی 440 برگزیده به کار خود پایان داد گفت: حدود 220 برگزیده در بخش شفاهی و 200 برگزیده در رشته‌های کتبی موفق به حضور در مسابقات استانی شدند.
وی با بیان اینکه کسب نمره 60 ملاک قبولی بخش کتبی مسابقات بود عنوان کرد: مسابقات استانی بخش شفاهی 26 الی 29 تیر ماه و مسابقات بخش کتبی 21 تیر ماه به صورت حضوری در همدان برگزار خواهد شد.
جمالی با بیان اینکه شهرستان‌های همدان و ملایر به ترتیب بیشترین شرکت کننده را به خود اختصاص داده بود ابراز کرد: امسال در بخش شفاهی شاهد رشد 20 درصدی آمار شرکت کنندگان در مسابقات بودیم که این رقم در بخش کتبی به 60 درصد صعود کرده بود.


قرعه کشی روزانه دو سفر مشهد در مراسم جزءخوانی اوقاف
وی با اشاره به اینکه نفرات اول تا سوم هر رشته در دو بخش بانوان و آقایان به مسابقات استانی راه می‌یابند گفت: این دور از مسابقات با ارزیابی 60 داور به نحو بسیار خوب برگزار شد به گونه‌ای که نظر کیفی نسبت به سال گذشته رشد 50 درصد از خود نشان می‌دهد.
رئیس اداره قرآن اوقاف استان گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، مراسم جزء خوانی قرآن کریم همه روزه از ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ در حسینیه سیدالشهدا(ع) آرامستان موقوفه شهر همدان برگزار شد.
وی با بیان اینکه این مراسم همه روزه با دو قرعه کشی سفر مشهد مقدس همراه بود اضافه کرد: ساعت 17:30 فردا، چهارشنبه 23 خرداد مصادف با 28 ماه مبارک رمضان به 55 تن از برگزیدگان قرعه کشی سفر مشهد، کارت هدیه ای اهدا خواهد شد.
جمالی گفت: از آنجا که پیش بینی می‌شود ماه مبارک رمضان 29 روزه به پایان برسد، دو جز پایانی قرآن، همزمان با آخرین روز از این ماه مبارک در حسینیه سیدالشهدا(ع) آرامستان موقوفه شهر همدان تلاوت خواهد شد.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پیام بحیرایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۴ - ۰۷:۲۲
0
0
با سلام.
ضمن تقدیر و تشکر از خبرگزاری محترم ایکنا
و تقدیر و تشکر از عوامل اوقاف از جمله اقای جمالی عزیز.

آقای جمالی بزرگوار یکی از داوران بخش شهرستانی در نهاوند بودند خودشون در اون جلسه اعلام کردند هیچ شهری در استان همدان به اندازه نهاوند با کیفیت و زیبایی تمام مسابقات رو برگزار نکرد و حتی ایشون اعلام کردند هیچ جایی در استان همچین دکوری رو انجام نمیده به این زیبایی حتی خود ما که در همدان هستیم
میخام بگم خدمتتون نهاوند مثل مسابقات بین المللی برگزار شد قرعه ها از قبل مشخص به همه ابلاغ شد و حتی خود آقای جمالی خبر دارند اما حرف بنده حقیر این هست در این خبر اشاره شده همدان و ملایر بیشترین شرکت کننده رو داشتن آیا فقط در خبر گفتن باید فقط امار رو در نظر بگیریم یا کیفیت و زیبایی رو هم باید بیان کنیم؟ و این احتمالم میدم که ایشون فراموش کردند که بگن این موضوع رو در اعلام صحبت هاشون با خبرنگار شما
عوامل محترم ایکنا در همدان لطفا این مسئله رو پیگیری کنید چون زحمات فراوانی در نهاوند کشیده شده و ما باید قدردان باشیم. ضمن تقدیر و تشکر فراوان از شما و تشکر فراوان از عوامل برگزار کننده مسابقات در همه شهرهای استان.
پیام بحیرایی
فعال قرآنی کشور
captcha