برپایی نشست بررسی راهكارهای توسعه سلامت اجتماعی در شیراز/ اهمیت ارتقای سطح سواد سلامت مردم
کد خبر: 3722396
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴

برپایی نشست بررسی راهكارهای توسعه سلامت اجتماعی در شیراز/ اهمیت ارتقای سطح سواد سلامت مردم

گروه اجتماعی ـ نشست بررسی راهكارهای توسعه سلامت اجتماعی با حضور رئیس اداره سازمان‌های مردم نهاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رئیس كمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای شهر شیراز برگزار شد.

برپایی نشست بررسی راهكارهای توسعه سلامت اجتماعی در شیراز/ اهمیت ارتقای سطح سواد سلامت مردم

به گزارش ایكنا از فارس، در نشستی با حضور رئیس اداره سازمان‌های مردم نهاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز و لیلا دودمان، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز راهکارهای توسعه تعامل مشترک در راستای ارتقای سلامت اجتماعی، ارزیابی شد.
به گزارش ایكنا از فارس، علی فرهادی، رئیس اداره سازمان‌های مردم نهاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست كه امروز، 22 خردادماه برگزار شد، ضمن تشریح فلسفه وجودی معاونت اجتماعی و اداره سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت، بر ضرورت توانمندسازی سمن‌ها تأکید کرد.
اهمیت ارائه مشاوره و استفاده از تعاملات بین بخشی برای حمایت از سمن‌ها و وظیفه قانونی این اداره در نظارت بر عملکرد سمن‌های حوزه سلامت، دیگر محورهای مطرح شده از سوی رئیس اداره سازمان های مردم نهاد دانشگاه بود.
فرهادی، فراهم‌سازی شرایط لازم در زمینه استفاده از امکانات و فضاهای تبلیغاتی شهرداری برای معرفی سمن‌ها و ارتقای سطح سواد سلامت مردم، استفاده از فضاهای تحت پوشش شهرداری نظیر فرهنگسراها و اماکن عمومی برای جذب مشارکت مردمی در سازمان‌های مردم نهاد شهر شیراز و ارائه آموزش‌های لازم را راهکارهایی در مسیر توسعه سلامت اجتماعی برشمرد.
واگذاری زمینی مناسب به دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ساخت سرای سمن‌های شهر شیراز و هماهنگی و فراهم آوردن شرایط لازم برای برگزاری بازارچه‌های خیریه فصلی، از دیگر نکات مطرح شده در این نشست مشترک بود.
لیلا دودمان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز نیز ضمن قدردانی از همکاری‌های صورت گرفته با سمن‌ها، نسبت به توسعه تعامل مشترک، اعلام آمادگی کرد.
انتهای پیام

captcha