برگزیدگان مسابقات منطقه‌ای قرآن موریتانی معرفی شدند
کد خبر: 3722447
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶

برگزیدگان مسابقات منطقه‌ای قرآن موریتانی معرفی شدند

گروه بین‌الملل ـ نمایندگان کشورهای موریتانی، الجزایر، سنگال و ساحل عاج توانستند رتبه‌های برتر سومین دوره مسابقات منطقه‌ای حفظ و تجوید قرآن جایزه رئیس‌جمهور موریتانی را از آن خود کنند.

اعلام نتایج مسابقات منطقه‌ای حفظ و تجوید قرآن در موریتانی

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری alakhbar.info؛ مراسم توزیع جوایز برترین‎های سومین دوره مسابقات منطقه‌ای حفظ و تجوید قرآن در موریتانی موسوم به جایزه محمد ولد عبدالعزیز، رئیس جمهور این کشور با حضور یحیی ولد حدمین، نخست‌وزیر موریتانی و تعداد از قاریان و عالمان دینی برگزار شد.

در این دوره از مسابقات که با رقابت نمایندگانی از 9 کشور موریتانی، مراکش، الجزایر، سنگال، مالی، نیجر، گامبیا، گینه بیسائو و ساحل عاج برگزار شد، اوجه ولد باب، نماینده کشور میزبان رتبه نخست را از آن خود کرد و عبدالله یوسف سعیدی از کشور الجزایر حائز رتبه دوم شد.

همچنین، محمد لی از کشور سنگال و جکیتی جالو از ساحل عاج  توانستند به طور مشترک سوم شوند و مبلغ 300 هزار اوقیه(واحد پول موریتانی) به برگزیدگان این رقابت‌ها اهدا شد.

در همین رابطه عبدالله حمودی، رئیس کمیته داوری از کشور مراکش ضمن قدردانی از برگزاری این مسابقه، آن را نشان از علاقه مردم موریتانی به قرآن و علوم دینی عنوان کرد.

یادآور می‌شود؛  سومین دوره مسابقات منطقه‌ای حفظ و تجوید قرآن روزهای 20  و 21 خردادماه در شهر نواکشوط، پایتخت موریتانی برگزار شد.

انتهای خبر

captcha