انتشار تصاویر و روایت افطار روزانه 130 هزار زائر حرم رضوی
کد خبر: 3722479
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
در مجله «حرم» بخوانید؛

انتشار تصاویر و روایت افطار روزانه 130 هزار زائر حرم رضوی

گروه ادب ــ شصت و سومین شماره از ماهنامه «حرم» با روایت و نشر تصاویر افطار روزانه 130 هزار زائر حرم مطهر رضوی روانه بازار نشر شد.

انتشار تصاویر و روایت افطار روزانه 130 هزار زائر حرم رضوی

به گزارش ایکنا؛ شماره 603 ماهنامه «حرم» با تیتر افطار روزانه 130 هزار زائر در حرم مطهر رضوی منتشر شد. این مطلب در گفت‌وگو با معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی مطرح شده است.

شروع این مجله با فرازی از صفحه 68 جلد چهارم کتاب الکافی درباره افطار دادن آغاز شده است. بیت‌المقدس پایتخت فلسطین است،‌ عنوان مطلبی از رهبر معظم انقلاب به شمار می‌آید. در این شماره درباره دلایل اینکه چرا اسرائیل محکوم به نابودی است صحبت شده و از جمله این دلایل مواردی چون حزب‌الله و پیروزی تاریخی‌اش، پشتوانه انتفاضه مردم فلسطین است،‌ رژیم صهیونیستی به هیچ وجه توانایی لازم برای رویارویی مستمر و درازمدت با فلسطینی‌ها را ندارد و ... مطرح شده است.

خلاصه سخنان آیت‌الله علم‌الهدی در نماز جمعه مشهد با تیتر «جاهلان قرن 21 جنابت می‌بینند و سکوت می‌کنند» ارائه شده است. «باید در حوزه فضای مجازی گام‌های موثرتری برداشته شود» سرفصل سخنان تولیت آستان قدس رضوی در آیین رونمایی از اقدامات مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی این است.

بخشی از این مجله به تصاویر مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان اختصاص پیدا کرده است. مطلب دیگری از قائم مقام تولیت این آستان درباره لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی برای محرومیت‌زدایی در کشور به چاپ رسیده است. همچنین از توزیع سه میلیون بسته افطاری سبک در صفوف نماز جماعت حرم رضوی خبر داده شده است.

صفحاتی از این نشریه نگاهی به فضائل حضرت خدیجه (س) دارد که «بانویی بهشتی از نسل ابراهیم و اسماعیل» عنوان این مطلب است. راه‌اندازی پویش سفره امام رضا(ع) عنوان مطلب دیگر در این رابطه است. از دیگر مطالب این نشریه می‌توان به «قم میزبان چهارمین اجلاسیه اعتاب مقدسه جهان اسلام خواهد بود»، «این گلستان چهار فصل»، «آیین جوانمردی»،‌«آبروی محله»، «تا توکلتان چقدر باشد»، «روز خفت» و ... اشاره کرد.

«قدم برداشتن در مسیر ولایت مهمترین دغدغه‌اش بود» عنوان مطلبی است که در گفت‌وگو با همسر شهید مصطفی زال‌نژاد مطرح شده است. «ضیافت خورشید در ماه مهربانی» از افطاری‌هایی یاد می‌کند که در حرم مطهر رضوی برپا می‌شود. همچنین بخشی از این نشریه به تصاویری اختصاص دارد که به دنبال توزیع دعوتنامه‌های سفره‌های افطار ماه مبارک رمضان گرفته شده است.

در بخش دیگری به این موضوع پرداخته شده است که چه افرادی نباید روزه بگیرند. در آخرین روزهای ماه شعبان،‌ آستان قدس رضوی میزبان یکی از بزرگترین رویدادهای بین‌المللی چند سال اخیر بود. بیش از 40 شخصیت از کشورهای مختلف برای گشودن افقی نو گرد هم آمده بودند که در این نشریه مطلبی با عنوان «این بار در مشهد،‌ بار دیگر شاید در قدس» چاپ شده است.

«هنرکده وحی»، «بهترین ماه»،‌ «مدافع حجاب زینبی»، «اولین شهید روستای دهمورد»،‌ «کنار بوته یاس» و ... از دیگر مطالب این شماره است.

انتهای پیام

captcha