دستور استاندار در تشکیل ستاد چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف مازندران
کد خبر: 3722503
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳

دستور استاندار در تشکیل ستاد چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف مازندران

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: در آستانه چهل و یکمین دوره مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه مازندران، استاندار مازندران دستور تشکیل ستاد چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی استان را صادر کرد و خواستار همکاری همه دستگاه‌ها با این ستاد شد.

دستور استاندار در تشکیل ستاد چهلمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف مازندران

به گزارش ایکنا  از مازندران حجت‌الاسلام مصطفی سیفی رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه مازندران عصر دیروز 22 خردادماه در همایش توانمند سازی مدیران موسسات قرآنی استان که در دفتر آیت الله توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، گفت: یکی از اقدامات خوبی که در سطح کشور انجام شد جلوگیری از فعالیت‌های همسو در کشور است که نمونه آن در مسابقات قرانی اجرایی شده است و هماهنگی در آزمون طرح تربیت مربیان حفظ یکی از اقداماتی است که باید انجام شود.
وی با اشاره به ایجاد اتحاد و انسجامی بین موسسات و دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی، افزود: در راستای حذف فعالیت های همسو و ایجاد انسجام فعالیت های قرآنی باید کمک کنیم تا مشکلات پیش رو کاهش یابد.
سیفی برگزاری نشست های تخصصی را یکی از اقدامات مورد قبول اوقاف، ارشاد و سازمان تبلیغات دانست و افزود: در این نشست‌ها باید موسسات مطالب خود را بازگو کنند و یک‌طرفه اقدام نکنند.
وی افزود: در آستانه چهل و یکمین دوره مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه مازندران قرار داریم و استاندار مازندران دستور تشکیل ستاد چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی استان را صادر کرد و خواستار همکاری همه دستگاه‌ها با این ستاد شد.
سیفی با اشاره به اینکه باید در همه نشست ها وقتی برای بازگویه مدیران موسسات قرآنی داشته باشیم، اظهار کرد: در هر نشست موسسات قرآنی نماینده خودشان را معرفی کنند تا دغدغه‌هایشان را بیان کنند.

مسئولان نسبت به شغل نخبگان قرآنی احساس وظیفه کنند
وی افزود: صرفا تجلیل از فعالان و خادمان قرآنی کفایت نمی‌کند بلکه باید درباره شغل و نحوه گذراندن این افراد احساس وظیفه کنیم.
سیفی درباره تقاضای مدیران موسسات در واگذاری اماکن موقوفه برای انجام فعالیت های قرآنی، گفت: هر موقوفه‌ای با نیات خاص است و شرعا مجاز نیستیم موقوفه‌ای که با نیت امام حسین(ع) است به چیز دیگری اختصاص دهیم.

روئسای اوقاف مستاجران قرآنی را مراعات کنند
وی با بیان اینکه به همه روئسای اوقاف گفتیم که با مستاجران قرآنی مراعات کنند، افزود: هر موسسه قرانی که مستاجر اوقاف است نهایت همکاری لازم را با آنها خواهیم داشت اما اوقاف بر طبق نیت واقفین عمل می‌کند و نمی توان موقوفات با نیات دیگر را به موضوع قرآنی اختصاص داد.
انتهای پیام

captcha