گزارش کمیسیون ویژه اصل ۴۴ درباره نحوه اجرای قانون تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3722521
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
در صحن علنی مجلس قرائت شد؛

گزارش کمیسیون ویژه اصل ۴۴ درباره نحوه اجرای قانون تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

گروه اقتصاد ــ سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ مجلس، گزارش کمیسیون متبوعش درباره نحوه اجرای قانون تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را قرائت کرد.

گزارش کمیسیون ویژه اصل ۴۴ درباره نحوه اجرای قانون تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

به گزارش ایکنا، به نقل از خانه ملت، رحیم زارع در نشست علنی امروز چهارشنبه، 23 خردادماه 97 مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در خصوص نحوه اجرای قانون نحوه پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را قرائت کرد.

براساس این گزارش در تصویب نامه تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مقرر شده است وزرای کابینه به علاوه روسای سازمان‌های اصلی (اعم از سازمان صدا و سیما) و معاونین رئیس جمهور در این ستاد عضو داشته باشند. همانطور که مشخص است اکثریت قریب به اتفاق اعضای این ستاد از قوه مجریه بوده و هیچ عضوی از قوای دیگر در این ستاد عضویت ندارد.

همچنین در بخش دیگری از این گزارش اشاره شده که براساس ماده 3 قانون نحوه پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دولت اجرای قوانین مربوط به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را در اولویت قرار داده و در لوایح ارسالی خصوصا برنامه پنج‌ساله و بودجه‌های سنواتی این سیاست‌ها و احکام قانونی مرتبط را مدنظر قرار دهد اما مفاد این ماده نیز به صورت کاملا حداقلی اجراء شده است.

متن کامل گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در خصوص نحوه اجرای قانون نحوه پیگیری تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را اینجا دانلود کنید.

انتهای پیام

captcha