فراخوان نخستین همایش استانی شعر روستا
کد خبر: 3722545
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶

فراخوان نخستین همایش استانی شعر روستا

گروه فرهنگی - نخستین همایش استانی شعر روستا(به گویش محلی) در استان مرکزی برگزار می‌شود.

فراخوان نخستین همایش استانی شعر روستا

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، نخستین همایش استانی شعر روستا با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن فرهنگی هنری استان مرکزی، فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه پیام نور مرکز شازند و انجمن ادبی میعاد شهرستان شازند و شورا و دهیاری روستای غینر برگزار می‌شود.
محورهای موضوعی شرکت در این همایش پیرامون موضوعاتی از قبیل حمایت از تولید کالای ایرانی در روستا، فرهنگ ایثار و شهادت در روستا، آداب و رسوم و فرهنگ عامه در روستا، کار و تلاش و ساده‌زیستی زنان در روستا، سرسبزی و طراوت و نشاط در روستا، نقش مساجد و حسینیه‌ها در روستا، فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در روستا، نقش هنرمندان و حفظ زبان مادری در روستا، مهاجرت شهری و کوچ از روستا، مسئولین و مردم در روستا است. بخش ویژه این همایش لالایی‌ها و عاشقانه‌های روستا است.
قالب اشعار ارسالی به دبیرخانه همایش آزاد است، شرکت‌کنندگان می‌توانند حداکثر سه اثر به دبیرخانه ارسال نمایند. اشعارصرفا به زبان محلی رایج در استان مرکزی با ذکر زبان، لهجه یا گویش شهرستان مورد بررسی قرارمی‌گیرد. اشعاری که به گویش یا زبان خاصی هستند باید همراه باشعر ترجمه شعر فارسی ارسال شود، اشعارباید به صورت تایپ شده و با فونت نازنین 16 در کاغذ آ4 یا به صورت خط خوانا به دبیرخانه همایش ارسال شوند.
لازم به یادآوری است، ذکر نام و نام خانوادگی، شماره ملی، شماره تلفن همراه و نام شهرستان الزامی است. دبیرخانه به اشعاری که قابلیت ارائه درهمایش را ندارد و همچنین ناخوانا، نامفهوم و مغایر با موازین اخلاقی و اسلامی است ترتیب اثرنخواهد داد.
دبیرخانه همایش از تاریخ 17 اردیبهشتماه فعالیت خود را آغاز کرده است و مهلت ارسال آثار7 تیرماه سال جاری است. افراد می‌توانند از طریق پست الکترونیکی دبیرخانه همایش به آدرس roostamarkazi@gmail.com یا از طریق شماره فکس086-38221707 و یا ازطریق نشانی پستی به آدرس شهرستان شازند، بلوارامام (ره)، خیابان هنر، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان شازند، دبیرخانه نخستین همایش استانی شعرروستا برای ارسال آثار خود اقدام کنند.
داوری و اعلام نتایج دبیرخانه همایش 12 تیرماه است و زمان برگزاری اختتامیه همایش 14 تیر در روستای غینر شهرستان شازند است. درپایان به شرکت‌کنندگان در همایش لوح یادمان همایش اعطا می‌شود.
انتهای پیام

captcha