اقامه نماز عید بندگی در بیش از ۲۶۰۰ پایگاه استان خراسان رضوی
کد خبر: 3722560
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

اقامه نماز عید بندگی در بیش از ۲۶۰۰ پایگاه استان خراسان رضوی

گروه اجتماعی - مسئول امور مبلغان و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: نماز عید سعید فطر در بیش از ۲۶۰۰ پایگاه استان برگزار می‌شود، علاوه براین در شهر مشهد نیز با محوریت حرم مطهر رضوی این فریضه الهی انجام خواهد شد.

 اقامه نماز عید بندگی در بیش از 2600 پایگاه استان خراسان رضوی 
حجت‌الاسلام حسینعلی رحمتی، مسئول امور مبلغان و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: نماز عید فطر بر اساس پیش‌بینی تقویمی در روز جمعه 25 خردادماه همانند سنوات گذشته با حضور مردم خداجوی در بیش از 2600 پایگاه استان توسط مبلغان اعزامی اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه نمازعید فطر از نمادهای همبستگی مسلمانان جهان اسلام است، ادامه داد: این پایگاه شامل مساجد، حسینیه‌ها، مدارس و فضاهای باز مانند مصلی‌های هر شهرستان است که علاوه بر پایگاه‌های پیش‌بینی شده از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی، آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و برخی از مساجد سطح شهرستان‌های استان نیز نماز عید فطر اقامه می‌شود.
رحمتی با بیان اینکه اقامه نماز عید سعید فطر در همه روستاها انجام می‌شود، اضافه کرد: اقامه نماز عید فطر در روستاها توسط 900 روحانی مستقر و هجرت و همچنین 1600 روحانی که در ماه مبارک رمضان به روستاهای استان اعزام شده‌اند، انجام خواهد شد.
مسئول امور مبلغان و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در خصوص اقامه نماز عید فطر درشهرستان‌های استان، گفت: در 28 شهرستان نماز عید فطر به صورت محوری در مرکز اصلی شهرستان و توسط امام جمعه آن شهرستان اقامه می‌شود.
وی با بیان اینکه برگزاری نمازعید سعید فطر در مشهد با محوریت حرم مطهر رضوی و با حضور آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد برگزار می‌شود، اظهار کرد: اکثر مساجد شاخص و مساجد محل، بقاع متبرکه و حسینیه‌های سطح شهر مشهد نیز میزبان نمازگزاران در روز عید بندگی هستند.
گفتنی است، برگزاری این مراسم معنوی در 44 بقعه متبرکه از 90 بقعه‌ای که در آن طرح ضیافت الهی برگزار می‌شود، از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان پیش‌بینی شده است.
انتهای پیام

captcha