طالب بهشت برای انجام عمل خیر اراده نیرومند دارد
کد خبر: 3722562
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷

طالب بهشت برای انجام عمل خیر اراده نیرومند دارد

گروه معارف- امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: انسانی که طالب بهشت است، برای انجام عمل خیر، اراده‌ای نیرومند دارد؛ کسی که برای نماز صبح نمی‌تواند بیدار شود، علتش این است که او اراده خواندن نماز را ندارد، اگر انسان جدی باشد حتما بیدار می‌شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان شب گذشته در آیین ختم قرآن کریم در نمازهای تراویح مسجد جامع زابل، گفت: وحدت میان شیعه و سنی و همچنین یکدلی و تعامل بین مردم و مسئولین مایه ناامیدی دشمن است، بنابراین باید برای آن اهمیت قائل شد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان اظهار کرد: انسان همیشه در معرض خطا و گناه است؛ هیچ عابد و پارسایی حق ندارد خود را پاک بداند، چون گناهانی هستند که انسان اصلا متوجه آن‌ها نمی‌شود.
وی افزود: الله تعالی، انبیای الهی را از گناه حفاظت کرده و معصوم دانسته، اما از میان ما هیچ‌کسی از گناه پاک نیست؛ ادا نکردن شکر نعمت‌ها خودش گناه است، لذا هیچ‌کسی حق ندارد خود را پاک از گناه بداند.

طالب بهشت برای انجام عمل خیر اراده نیرومند دارد

مولوی عبدالحمید ادامه داد: انسانی که با خدا آشتی نکند، مشکلش را با الله حل نکند و عفو گناهانش را از خدای مهربان نگیرد، انسان بدبختی است. باید ارتباط خود را با خدا نزدیک کنیم و یکی از این راه‌ها، نماز است.
وی اظهار کرد: نماز سحر در ساختن انسان بی‌نظیر است، اگر نماز سحر بخوانیم در زندگی سلامتی و نشاط پیدا می‌کنیم، چهره‌مان نورانی می‌شود.
این عالم اهل سنت افزود: انسانی که طالب بهشت است، برای انجام عمل خیر، اراده‌ای نیرومند دارد؛ کسی که برای نماز صبح نمی‌تواند بیدار شود، علتش این است که او اراده خواندن نماز را ندارد، اگر انسان جدی باشد حتما بیدار می‌شود.
وی با ابراز تأسف از این‌که برخی به این بهانه که فلسفه عملی را نمی‌دانند، آن را ترک می‌کنند، بیان کرد: ما عبادات را به این خاطر انجام دهیم که دستور خداست؛ بعد از آن اگر دنبال حکمت، فلسفه، حکمت و تأثیر عبادت برویم اشکالی ندارد.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان اظهار کرد: رمضان علاج جسم شماست، علاج روح و روان شماست، شما را پاک می‌کند، وقتی که پاک شدید، واجد شرایط بهشت می‌شوید. بهشت در همه‌جا است اما خریدار ندارد.

انتهای پیام

captcha