تشریح نحوه حمایت‌های دولتی از مؤسسات قرآنی مازندران
کد خبر: 3722576
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

تشریح نحوه حمایت‌های دولتی از مؤسسات قرآنی مازندران

گروه فعالیت‌های قرآنی - معاون قرآن و عترت مازندران نحوه حمایت‌های دولتی از مؤسسات قرآنی استان را از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشریح کرد.

تشریح نحوه حمایت‌های دولتی از موسسات قرآنی

به گزارش ایکنا از مازندران، محمد فوقی عصر دیروز 22 خردادماه در همایش توانمند سازی مدیران موسسات قرآنی استان که در دفتر آیت الله توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بابل برگزار شد، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به جای تصدی‌گری نقش تولی گری را بر عهده می‌گیرد و ما تا کنون اجرای برخی برنامه‌ها را به موسسات واگذار کردیم و از این پس رویکردمان در این جهت خواهد بود.
وی افزود: اکنون به لحاظ مشکلات اقتصادی دولت امکان کمک موثر به موسسات نیست و باید به توانمندسازی موسسات را جدی بگیریم.
معاون قرآن و عترت مازندران با اشاره به ادغام اتحادیه‌های ارشاد و تبلیغات، تصریح کرد: یکی از سوالات موسسات این است که می‌خواهند معیارها و و ضوابط جذب اعتبار را از ارشاد بدانند که آیین نامه آن به همه موسسات ارسال می شود.
وی شرکت در آزمون حفظ و مفاهیم قرآنی را یکی از مهمترین معیار جذب اعتبار برای موسسات دانست و افزود: 23 رشته قرآنی به موسسات اعلام کردیم و هر موسسه‌ای در این آزمون‌ها شرکت کنند و قرآن آموزان آن بتوانند نمره قبولی بیاورند به آن موسسه کمک خواهد شد.
وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 7 هزار نفر در آزمون حفظ و مفاهیم قرآنی از استان مازندران شرکت کردند.
فوقی با اشاره به اینکه کلیه موسسات قرآنی از پرداخت هزینه برق، آب و گاز معاف هستند، تصریح کرد: این معافیت مشروط به مالکیت نیست و مستاجران را نیز شامل می شود.
وی درباره بیمه فعالان قرآنی افزود: یک هزار و 300 نفر از فعالان قرآنی در سامانه ثبت شده است که از این تعداد پرونده 730 نفر تکمیل شده است اما بیمه تکمیلی فعالان قرآنی بر عهده اتحادیه قرآنی است.
این مسئول قرآنی با بیان اینکه موسسات قرآنی اگر فعالیت‌های قرآنی دارند مقرر شد تا تابلوهای شهرداری در اختیار موسسات قرآنی قرار گیرد، عنوان کرد: بنیاد مسکن و شهرسازی نیز حمایت هایی با احراز برخی شرایط از موسسات قرآنی دارد.
وی افزود: موضوع اعطای نشان دولتی هر سال در بخش‌های مختلف اعلام می‌شود که هم جنبه مالی دارد هم معنوی و تا به حال به 14 فعال قرآنی مازندران این نشان دولتی اعطا شده است.
فوقی عنوان کرد: قاریان و حافظان برای رفتن به دانشگاه آزاد از حمایت ویژه برخوردارند و شهریه ثابت دانشگاه آنها صد در صد از سوی دولت پرداخت می شود و از سهمیه متغیر نیز 20 درصد را دانشجو می دهد.
وی ادامه داد: اگر موسسات قرآنی اظهار نامه مالیاتی خودشان را در سامانه ثبت کنند از پرداخت مالیات معاف در غیر اینصورت باید مالیات را پرداخت کنند.
به گزارش ایکنا این خبر گزاری متن ضوابط حمایت از موسسات قرآنی را در آینده نزدیک در سایت ایکنا قرار خواهد داد.
انتهای پیام

captcha