اجرای «طرح فلاح» در سراسر کشور
کد خبر: 3722588
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

اجرای «طرح فلاح» در سراسر کشور

گروه جامعه ــ معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران گفت: طرح «فلاح» یکی از برنامه‌های مستمر ما در زمینه خانواده است که چند سالی توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) در تمام استان‌های کشور برگزار می‌شود.

 رد نشود//اجرای «طرح فلاح» در کل کشور

حجت الاسلام والمسلمین محمود مولایی، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران در رابطه با «طرح فلاح» در گفت‌وگو با ایکنا؛ گفت: طرح فلاح به معنی رستگاری است. این طرح یکی از برنامه‌های مستمر ما در زمینه خانواده است و چند سالی توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) در تمام استان‌های کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آموزش‌ و عملکرد ما در این طرح شیوه‌های مختلف دارد. مددجویان برای برگزاری جلسات در منازلشان از قبل نام نویسی می‌کنند و در نوبت قرار می‌گیرند. سپس مبلغین با تحصیلات حوزوی در منازل مددجویانی که قبلاً اعلام آمادگی و ثبت‌نام کردند، بسته به مناسبت روز، جلسات خانگی همراه با اجرای مولودی یا مداحی متناسب با اعیاد و یا شهادت‌های مذهبی و سخنرانی دارند. هدف این جلسات تقویت روحیه مذهبی و ورود مسائل اعتقادی به منازل است.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران تصریح کرد: برخی جلسات نیز در حسینیه‌ها و مساجد برپا می‌شود. همچنین فلاح، بیشتر در مناسبت‌های مذهبی مانند ماه‌های رمضان، محرم و صفر، اعیاد مذهبی و یا دهه  کرامت و دهه ولایت برگزار می‌شود.

مولایی اظهار کرد: زمانی که در قالب این جلسات میهمان مددجویان می‌شویم، با این خانواده‌ها ارتباط برقرار می‌شود، مشکلات و شرایط زندگی‌شان از نزدیک دیده می‌شود و بسیاری از مواقع مشکلات آنها از طریق کارشناسان مذهبی جلسه شناسایی و رسیدگی بهتری انجام می‌شود.

انتهای پیام

captcha