شکوفایی کامل انسان در گرو نماز صحیح است
کد خبر: 3722591
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
باقی مطرح کرد:

شکوفایی کامل انسان در گرو نماز صحیح است

گروه فعالیت‌های قرآنی- کارشناس مرکز تخصصی نماز قم گفت: اگر فردی بخواهد به شکوفایی کامل دست یابد، باید نماز را به طور صحیح بخواند زیرا خواندن نماز در راس عبادت‌‌ها قرار دارد.

شکوفایی کامل انسان در گرو نماز صحیح است

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، همزمان با ایام ماه مبارک رمضان دومین روز از پنجمین دوره طرح هماهنگ کرسی تلاوت و تدبر در جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری برگزار شد و در ابتدای این برنامه که صبح روز گذشته 22 خرداد ماه در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، سید عبدالله میراحمدی، قاری برجسته و توانمند استان و مدرس دانشگاه آیاتی از سوره مبارکه حدید را تلاوت کرد و در ادامه حجت الاسلام علی‌محمد باقی، استاد حوزه و دانشگاه به تفسیر آیات تلاوت شده از سوره حدید پرداخت.
حجت الاسلام باقی گفت: اگر چیزی از خالق صادر می‌شود در جهت رشد مخلوقات است و در صورتی که فردی بخواهد در نظام هستی سالم بماند باید این قوانین را رعایت کند.
وی افزود: اگر فردی بخواهد به شکوفایی کامل دست یابد، باید نماز را به طور صحیح بخواند زیرا خواندن نماز در راس عبادت ها قرار دارد.
حجت الاسلام باقی گفت: کسی که عبادت خالصانه خود را به سمت خداوند سوق دهد بهترین مصلحت ها از سوی خدا بر وی جاری می شود.
وی همچنین تاکید کرد: نماز به انسان باور می بخشد و موجب به آرامش رسیدن انسان می شود.

شکوفایی کامل انسان در گرو نماز صحیح است


استاد حوزه و دانشگاه نسبت خالق و مخلوق را نسبت اشیاء و عکس آنها در آینه و اقیانوس و موج در عالم مادی دانست و افزود: بر این اساس، هیچ حقیقتی خارج از ذات حضرت حق وجود ندارد و مخلوقات عکس این حقیقت و تجلی آن هستند.
وی اضافه کرد: این که در سوره توحید «زایش» از خداوند نفی شده است به این دلیل است که زایش به معنای عام خود، خروج چیزی از چیز دیگر است و اگر این امر را در مورد خداوند بپذیریم، به معنای پیدا شدن مرز و محدود کردن وجود خالق هستی است در صورتی که از خداوند چیزی به اندازه سر سوزنی خارج نخواهد شد.

captcha