تاریخ؛ شرمنده اقدامات آمریکاست
کد خبر: 3722699
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲

تاریخ؛ شرمنده اقدامات آمریکاست

گروه سیاسی - معاون سیاسی‌امنیتی استاندار مرکزی گفت: تاریخ شرمنده اقدامات آمریکاست، امروز آمریکا به زمین خورده است اما دست‌بردار نیست، آنان قصد دارند کاستی‌های کشور را بزرگ جلوه داده و مردم را علیه نظام تحریک کنند و محیطی فلج‌کننده ایجاد کنند که با گفتمان‌سازی می‌توان در هفته افشای حقوق بشر امریکایی واقعیت‌های اصلی دولت آمریکا را بیان کرد.

تاریخ شرمنده اقدامات آمریکاست

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فتح‌الله حقیقی، معاون سیاسی‌امنیتی استاندار مرکزی، امروز، 23 خردادماه در جلسه برنامه‌ریزی جهت برگزاری«هفته افشای حقوق بشر آمریکایی» که در استانداری استان برگزار شد گفت: از 6 تیر تا 12همین ماه به نام هفته افشای حقوق بشر امریکایی نامگذاری شده است، اما دست‌درازی آمریکا و دیگر جوامع استکباری به ایران تنها به این ایام خلاصه نمی‌شود.
وی تصریح کرد: اگر قرار است توطئه‌های آمریکا و دیگر ایادی مزدور را بشناسیم باید اتفاقات 40 ساله انقلاب را مرور کنیم، بدیهی است آنان پس از پیروزی انقلاب علیه نظام فتنه کردند که به ماجرای طبس ختم شد، کودتای نافرجام نوژه، هشت سال جنگ تحمیلی از دیگر خیانت‌های امریکا و هم دستانش است، بمباران شیمیایی سردشت، ترور نافرجام رهبری، انهدام هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی، بمب‌گذاری حزب ریاست جمهوری و شهادت جمعی از نمایندگان تنها بخش کوچک اتفاقات رخ داده است.
حقیقی ادامه داد: هر اتفاق رخ داده پس از انقلاب را برسی می‌کنیم، ردپایی از آمریکا و جوامع استکباری می‌بینیم. برای شناخت جوانان از توطئه دشمن باید صحنه‌های مهم انقلاب بازخوانی و بازسازی شود، در استان قم یکی از جنبه‌های جنگ را برای عموم مردم به ویژه کودکان و نوجوانان بازسازی کردند وقتی از آنان در مورد فضای جبهه سؤال می‌شد، گویی خود در جبهه‌ها حضور داشته‌اند.
وی با اشاره به اینکه حالت دفاعی جنگ تا سوم خرداد دفاعی بود و پس از این ایام به تهاجم علیه دشمن تبدیل شد، اظهار کرد: بازخوانی وقایع مهم باعث می‌شود چیزی از آن دوران فراموش نشود. باید تبلیغ مباحث فرهنگی و اجتماعی همه به صورت واقعی به نوجوانان انعکاس داده شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: دشمن پس از جنگ به این نتیجه رسید که با جنگ سرد نمی‌تواند نظام را از پای درآورد، به همین منظور جنگ نیابتی را علیه قوم‌های مختلف ایران به راه انداخت. اما همین اقدام نیز نافرجام باقی ماند، پس از آن در اقتصاد خلل ایجاد کردند و قصد داشتند ایران را کشوری از لحاظ سرمایه‌گذاری ناامن نشان دهند، در سال‌های اخیر نیز با حمایت‌های خود گروهک تکفیری داعش را قوی کرده و در برابر اسلام ناب قرار دادند.
وی تأکید کرد: تاریخ شرمنده اقدامات آمریکاست، امروز آمریکا به زمین خورده است اما دست‌بردار نیست، آنان قصد دارند کاستی‌های کشور را بزرگ جلوه داده و مردم را علیه نظام تحریک کنند و محیطی فلج‌کننده ایجاد کنند که با گفتمان‌سازی می‌توان در هفته افشای حقوق بشر امریکایی واقعیت‌های اصلی دولت آمریکا را بیان کرد. سازمان‌های بین‌المللی و سازمان ملل از تمام جنایت‌های آمریکا در عراق، یمن و سوریه باخبر است اما در برابر این توطئه‌ها سکوت کرده است.
حقیقی ادامه داد: همه جهانیان به ویژه آمریکا و دیگران می‌دانند که موضع قدس از اولیت‌های مهم جهان اسلام است، همه می‌دانند قدس از نظر حقوقی، شهری غصب شده است و به ظاهر در این‌باره قطعنامه‌هایی نیز صادر شده است از سوی دیگر این مکان مربوط به اسلام و مسلمانان و مرکز ادیان مختلف می‌باشد ولی صهیونیست وجود خود را به قدس گره زد ه است. صهیونیست به کمک جوامع استکباری و استبداد و کشورهای خود فروخته حمایت می‌شود. این جوامع تنها به قدس اکتفا نخواهند کرد و هدف آنان خاورمیانه است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه روش تبادل اخبار و دسترسی به آن تغییر اساسی کرده است، گفت: امروز روش‌ها به تناسب فناوری تغییر کرده است، امروز دشمن می‌خواهد با استفاده از همین امر بصیرت و غیرت‌دینی و اتحاد جامعه مسلمان را از بین برد، دشمنی امروز آمریکا و دیگر کشورها با ایران این است که ما براساس طرح‌های خود پیش می‌رویم و نیازی به آنان نداریم.
معاون استاندار مرکزی بیان کرد: دشمن قصد تخریب افکار و اذهان عموم مردم را دارد، از هر ترفندی برای تبلیغ استفاده می‌کند و هدفش ایجاد ناامنی در فضای جامعه است، برای مطالبات مردم باید گوش‌شنوا داشته باشیم، روز قدس جلوی هرگونه سو استفاده دشمن را گرفت. برای تکریم مردم دست از شعار و گفتاردرمانی برداریم، اگر وعده‌ای به مردم داده می‌شود باید عملی شود نه اینکه پس از اخد رأی لازم به فراموشی سپرده شود.
به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام عباس هاشمی، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی هم در این جلسه، گفت: با توجه به اقدامات اخیر همچون خارج شدن آمریکا از برجام و تغییر سفارت این کشور از اورشلیم به بیت‌المقدس برنامه‌ریزی برای هفته افشای حقوق بشر امریکایی باید با دقت بیشتری همراه باشد.

تاریخ شرمنده اقدامات آمریکاست
وی تصریح کرد: از ششم تا دوازدهم تیر‌ماه به نام هفته افشای حقوق بشر امریکایی نام گرفته است، در این هفته نیاز است رویدادهای انقلاب که در این هفته اتفاق افتاده است بازخوانی شود، در ششم تیر ترور نافرجام رهبری، 7 تیر بمب‌گذاری حزب ریاست جمهوری، 8 تیر بمباران شیمیایی سردشت، 11 تیر شهادت آیت‌الله صدوقی و 12همین ماه شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی برای مردم به ویژه نوجوانان و جوانان بازخوانی شود.
حجت‌الاسلام هاشمی بیان کرد: در هفته یاد شده یادواره شهدای بمب‌گذاری دفتر ریاست جمهوری استان مرکزی ویژه بزرگداشت شهید حجت‌الاسلام هاشمی سنجانی، دانش‌آشتیانی، محمد بالاگر، علی اصغر آقازمانی و حجت‌الاسلام محمدحسین صادقی پنجشنبه، 7 تیرماه در مصلای شهر سنجان با سخنرانی سردار دهقان، وزیر سابق دفاع برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha