برگزاری نماز عید فطر در معروف‌ترین مساجد هند
کد خبر: 3722738
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

برگزاری نماز عید فطر در معروف‌ترین مساجد هند

گروه اجتماعی- عید فطر، پایان ماه مبارک رمضان است و مسلمانان بعد از 29 تا 30 روز روزه‌داری به استقبال ماه شوال می‌روند. البته این تاریخ بر اساس مشاهده ماه در مکان‌ها و مناطق مختلف، متفاوت است.

برگزاری نماز عید فطر در معروف‌ترین مساجد هند

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از وین ایز کام، روز عید فطر برای مسلمانان روز دعا، شادی و کمک به فقرا است و در این روز مسلمانان لباس نو پوشیده، به ملاقات یکدیگر رفته و عید را تبریک می‌گویند.

پنج مکان برتر هند در جشن عید فطر

حضرت بال در سرینگر: مرکز عبادت مسلمانان در کشمیر است. این عبادتگاه در شهر سرینگر در آستانه جشن عید فطر مملو از نمازگزاران می‌شود.

مسجد مکه در حیدرآباد: مسجد مکه نیز یکی از مکان‌های قدیمی در شهر حیدرآباد پایتخت آندرا پرادش است. این ساختمان گنجایش بیش از 10 هزار نفر را دارد و مراسم روز عید فطر در این مکان برگزار می‌شود.

مسجد تاج محل در آگرا: هر ساله در روز عید فطر، تاج محل پذیرای هزاران مسلمان است. آنها در مقابل مسجد جمع می‌شوند و نماز عید را برپا می‌کنند. ورود به تاج محل در این روز رایگان است.

مسجد-E-Khadria بنگلور: مسجد E-Kadria مسجد شگفت‌انگیزی در بنگلور پایتخت شهر Karnataka است. هر ساله مردم در این محل برای برگزاری نماز جمع می‌شوند.

حاجی علی بمبئی: حاجی علی بهترین نماد معماری اسلامی است. مردم از همه مذاهب برای مراسم روز عید فطر در این مکان جمع می‌شوند.

انتهای پیام

captcha