برپایی نمایشگاه پوستر «حقوق بشر آمریکایی» در رشت
کد خبر: 3722758
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲
مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان خبر داد:

برپایی نمایشگاه پوستر «حقوق بشر آمریکایی» در رشت

گروه اجتماعی- جلایی، با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده در هفته حقوق بشر آمریکایی، یادآور شد: همزمان با هفته حقوق بشر آمریکایی نمایشگاه پوستر با عنوان «حقوق بشر آمریکایی» از 9 لغایت 14 تیر در نگارخانه مارلیک رشت برگزار می‌شود.

رسول جلایی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه 6 لغایت 12 تیر به عنوان هفته «افشای حقوق بشر آمریکایی» نامگذاری شده است، اظهار کرد: این هفته فرصتی برای نمایان شدن چهره منحوس آمریکا در جهان است.

وی با اشاره به حوادث تلخ و تروریستی رخ داده در این هفته، تصریح کرد: سوء قصد نافرجام به جان مقام معظم رهبری در 6 تیر سال 60، بمب‌گذاری و انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رساندن آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 یار صدیق انقلاب اسلامی در 7 تیر سال 60، ترور و به شهادت رساندن شهید محمد کچونی، رئیس زندان اوین در 8 تیر سال 60، ترور و به شهادت رساندن آیت‌الله صدوقی(ره)، نماینده امام(ره) در یزد در 11 تیر سال 61 و شلیک مستقیم موشک به هواپیمای مسافربری ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی و شهادت تمامی 290 مسافر و خدمه از جمله 66 کودک و 53 زن در 12 تیر سال 67 از حوادث تلخ و تروریستی این هفته است.

برپایی نمایشگاه پوستر «حقوق بشر آمریکایی» در رشت

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان ادامه داد: این هفته فرصتی است تا حقوق بشری که از شعارهای رایج آمریکایی‌ها بوده و با این شعار در جهان جنایت و حقوق انسان‌ها را تضییع می کنند، را معرفی کنیم.

جلایی، با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان در این هفته، یادآور شد: همزمان با هفته حقوق بشر آمریکایی نمایشگاه پوستر با عنوان «حقوق بشر آمریکایی» از 9 لغایت 14 تیر در نگارخانه مارلیک رشت برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه 30 قطعه پوستر از جنایات آمریکا در جهان و جنایاتی که در 40 ساله انقلاب علیه مردم ایران نموده است به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، برگزاری مسابقات فرهنگی، پخش فیلم کوتاه با عنوان «این جنگ، تحمیلی نیست» با موضوع جانبازان شیمیایی و محیط زیست و پخش مستند گزارشی با عنوان 655 را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته دانست.

انتهای پیام

captcha